manşet

2014 YGS Coğrafya Konuları

on


Ygs’de Sosyal Bilimler bölümde Tarih testinden sonra Coğrafya testi geliyor. 2014 YGS Coğrafya Konuları adayların sınavda coğrafya bölümünde başarılı olabilmeleri için bilinmesi gereken bilgiler arasında. Adayların başarıya ulaşmak için ilk olarak Ygs Coğrafya testinin genel özelliklerini bilmeleri gerekmekte. Bu yazımızda adaylar için Coğrafya testinin genel özellikleri nelerdir? Nasıl sor tipleri ile karşılaşacakaları ? gibi soruların cevabı vereceğiz.

YGS Coğrafya Testi’nin Genel Özellikleri Neler?

Ygs Coğrafya testi, YGS Sosyal Bilimler testi içerisinde yer alan ve yaklaşık olarak 12-13 sorunun çıktığı bir testtir. Son yılları dikkate aldığımız Ygs Coğrafya testi genel olarak güncel bilgiler ve yüz ölçümü ie ilgili soruların çıktığı bir test.

 Coğrafya bölümünden Ygs Sosyal Bilimler testinde 12 soru çıkıyor. 

2013 COĞRAFYA SORULARI DEĞERLENDİRMESİ: 2013 COĞRAFYA SORULARI DEĞERLENDİRMESİ:
2013 Ygs Coğrafya soruları son yıllardaki sorularla aynı doğrultuda olarak güncel sorular ağırlıklı olarak karşımıza çıktı. Sorularda genel olarak lise 1 ve lise 2 müfredatı temel olarak hazırlanmıştı. 2013 yılındaki sorular 2012 Ygs Coğrafya sorularından daha kolaydı. Önceki yıllarda karşımıza çıkan grafik ve tablo okuma soruları 2013 yılında yer almadı.  

2011 ve 2012 Ygs Coğrafya testlerinde “Türkiye Fiziki Coğrafyası” ağırlıklı sorular gelmeye başladı. Yine aynı şekilde son yıllarda güncel sorulara da yer verilmeye başlandı ve “İleri Saat Uygulaması” ile ilgili sorular karşımıza çıktı.Sorular genellikle yorum ağırlıklı olarak soruldu. Soruların sadece 2 tanesi bilgiyi ölçen cinstendi.

Ygs Coğrafya dersine çalışan adaylara tavsiyemiz; son yıllardaki güncel konulardan hazırlanan soruları dikkate alarak gündemi iyi takip etmeleri. Örneğin UNESCO’nun 2013 yılını Piri Reis’i Anma Yılı ilan etmesi olayı belirtilerek harita-ölçek ilişkisi sorulmuştu. Ygs Coğrafya testinde soruların azalması adayları konuların da azaldığı görüşüne yöneltmesin çünkü soruların azalmasıyla beraber bir soruda birden çok konuyu bilme tarzında sorular ÖSYM tarafından sorulmaya başlandı. Bu sebeple 2014 Ygs Coğrafya Konuları‘nı bilmek daha da önem kazanıyor.

Bu detaylı bilgilerden sonra 2014 Ygs Coğrafya Konuları‘na geçebiliriz. Aşağıda tablo olarak konuları inceleyebilirsiniz. Konular 2013 YGS’ye göre oluşturulmuş olup 2014 YGS’de çıkması en muhtemel konulardır. Soru sayıları 2013 YGS’ye aittir. Fikir vermesi amacıyla konulmuştur. Ayrıca hangi sınıftan hangi konuların çıktığına dair hazırladığımız grafiği de inceleyebilirsiniz.

Aşağıdaki tablodan 2014 YGS Coğrafya Konuları ve soru dağılımına ulaşabilirsiniz:

 
YGS COĞRAFYA KONULARI
2013 YGS Soru Sayıları
1Harita Bilgisi 1
2Rüzgarlar 1
3Türkiye’nin İklimi 1
4İç Kuvvetler 1
5Toprak Tipleri 1
6Dış Kuvvetler1
7Doğal Afetler1
8Nüfus 1
9Ortak payda: Bölge 1
10Ulaşım Yolları 1
11Çevre ve İnsan 1
12Coğrafya’ nın Bölümleri 1
TOPLAM12

185 Comments

  1. mert

    11 Ağustos 2012 at 03:19

    konu için teşekkürler :) peki türkiye'nin akarsuyu,toprağı vs türkiye ile ilgili konular ygs'de yok mu ? :)

  2. Tülay

    3 Ekim 2012 at 15:58

    Konular bunlarla mı sınırlı ?

    • ayfer

      19 Ekim 2012 at 00:40

      evet konular bunlar canım

  3. özkan

    5 Ekim 2012 at 00:45

    konular bu kadar olması bizi biraz olsun rahatlattı :)

  4. Gülperi

    12 Ekim 2012 at 15:34

    Sayısal öğrencisiyim ama :D bunlara da çalışacağım. Bir soru bir sorudur. ;)

  5. Aslı

    22 Ekim 2012 at 00:07

    Çok azmış yaaa :D :D

    • tülay

      30 Ekim 2012 at 15:47

      evet bende sevcindim

    • welat

      1 Kasım 2012 at 22:03

      öyle konuların az olduğuna bakma önemli olan ygs de çözmek canim

    • welat

      1 Kasım 2012 at 22:04

      az olduğuna bakma

  6. betül

    4 Kasım 2012 at 15:56

    Ya gerçekten bu kadar az mı? Hiç inandırıcı değil..

  7. Beyza

    7 Kasım 2012 at 18:06

    arkadaşlar konular bunlar ama bunlarla sınırlı değil bence :D bu kadar az olamazz mutlaka birşeyler cıkartrlarr yanii

  8. coğrafya öğre

    8 Kasım 2012 at 21:07

    siz konuların bu kadar az olduğuna bakmayın o konular YGS SINAVINA KADAR YETİŞTİRİLEMİYOO:))))

    • eee..

      12 Kasım 2012 at 17:12

      kesinlikle katılıyorum :) bir başlık içinde bir çok konu var göz ardı etmeyelim =))

  9. Sercan

    13 Kasım 2012 at 22:26

    iyi ya madem konular bunlar bu sene ygs cografyada Türkiye birincilgıne oynarm :D:D

  10. Güven

    20 Kasım 2012 at 13:26

    konular az.ancak içeriği geniş.coğrafya derlerini iyi takip edenler için tekrar yeterli. :)

  11. nur

    20 Kasım 2012 at 15:23

    bu siteye güvenerek sadece bu konulara çalışacağım ALLAH razı olsun… (:

  12. emin ozan

    21 Kasım 2012 at 21:18

    arkadaşlar konular bunlar ama olay bu konularda zaten hepsi başlı başına bi dert çok ayrıntılı işleniyor sevinmeyin boşuna

  13. aysegül

    22 Kasım 2012 at 03:02

    aynenn ya bunlar cok az dgıl mı ?

    • büşra

      28 Kasım 2012 at 20:22

      az fakat iklim bilgisi baya uzunve en önemlisi konularnı az olduğuna bakmayın içerik olarak baya uzunlar

  14. aysegül

    22 Kasım 2012 at 03:06

    ben ınanmıorum bu kadar olduguna bence sızde aldanmayın cunku gecen sene ygs de igrenc agrlıklı sorulr vardı.. ve kesınlıkle bılgı gerektıren..emın olun lys cograya daha kolay..

  15. Ece

    26 Kasım 2012 at 20:04

    zaten coğrafya soruları az oluyor.dergilerden test çozenler bilir felsefedede ygs de 9 soru çıkıyor ama başlığa aldanmayın sakin.sanmayın ki çok kolay sorular . eğer ki kolay olsaydı millet bu kadar senesini harcamazdi.hergün 5 saat çalışmak lazım ışte ancak o zaman yapabilirsiniz.5 saat çalışmak coğrafyada bu kadar konuya tekabül ediyor ışte çocuklar.sıkı çalışın

  16. Ece

    26 Kasım 2012 at 20:11

    ayrıca siteye güvenerek bu konulara çalışmak çok mantıksız oturun bütün konulara çalışın çünkü size paralellerden konu gelecek diyelim paralellere çalıştınız saat lerden soru gelmiycek diye biliyorsunuzdur o paralel sorusunun içine saati bi sıkıştırirlar o paralel sorusu aynı zamanda saat hesaplama konusunuda içine almış olur saat hesaplamalarina çalışmayan bi insanda o paralel sorusunu yapamaz.

  17. nida

    26 Kasım 2012 at 20:12

    Allahım süper bu süper süper :) az olsun fazla zorlamasınlar bizi :)

  18. oyku

    30 Kasım 2012 at 22:19

    2016 senesindede aynı konular mu çıkacak hersene aynı konu mu çıkor yani bilgi verin lütfen

  19. songül

    2 Aralık 2012 at 23:08

    arkadaşlar buna inanmıyorsanız ösym de yayınlıyor konu dağılımlarını oraya bakın aynı konular ama söyliyim
    şimdiden kolay gelsin :)

  20. esraa

    6 Aralık 2012 at 22:34

    siz buna az mı diyosunuz çalışamay a başlayın bakalım kaç ayda bitiyo

  21. hayatbirsınav

    12 Aralık 2012 at 00:24

    Merhaba arkadaşlar genel hatlarıyla sınav konuları bunlar. Eksik yok fakat şöyle bir durum var ki genel hatlarıyla diyoruz yani açtığımızda daha farklı alt konular çıkıyor karşımıza.

  22. ramazan

    25 Aralık 2012 at 17:08

    arkadaşlar ben sınava hazırlanıyorum ama coğrafa dersi görmiyrum meslek liseesiyim bana coğrafa dökümanı olan varsa atabilirmi araştırıyorum hepsi varmı yokmu bilmiyorum yardımıcı olursanız çok ssevinirim

  23. eylül

    25 Aralık 2012 at 19:29

    arkadaşlar bilen varsa lütfen yardımcı olsun konularda ilkim bilgisi yazıyor peki türkiyenın iklimi falan buna dahil mi aldığım kitapta o konularda var…

  24. eylül

    25 Aralık 2012 at 19:31

    türkiyenin iklimide dahilmi

  25. Subay

    26 Aralık 2012 at 20:56

    Arkadaşlar konuların ana başlıkları bunlar iklim bilgisi tr iklimide içinde beşeri ve ekonemik cog var onlarda zaten herşeyi kapsıyo yanı kitaba uy sen bunlar ana başlıklar bütün konular var sadece lys konulara biraz bilgi eklıyolar nerdeyse lys ile ygs aynıdır ama zorluklar farklı cog ve tarih için ….

  26. Merdo

    29 Aralık 2012 at 18:56

    Çalışma arkadaşım kendi bölümündeki derslerine bak bırak eşit ağırlık sözel yapsın ne la bu

  27. fatoş

    31 Aralık 2012 at 01:11

    arkadaşlar boşverin bunları oturun çalışın ana konular bunlar ve bayağı zor allah yardımcımız olsun

  28. Sığbatullah

    31 Aralık 2012 at 13:18

    yüzlerce yeryüzü belgeseli seyrettim TV'de, Cografya çantada keklik benim için :D

  29. eyüp

    1 Ocak 2013 at 19:29

    iklim bilgisinden 5 tane soru gelmektedirr

  30. ayşegül

    4 Ocak 2013 at 16:58

    çalışmaaaaaaaaa

  31. fatoş

    5 Ocak 2013 at 02:19

    inşallah olmaz.

  32. nazlı

    5 Ocak 2013 at 16:01

    COĞRAFYA KOLAY OLSUN OF YA OFFFFF !!!!!!!!!! COĞRAFYAYI ZOR YAPIYOLAR TARİHİ DE ÖYLEE ! SORULARI HAZIRLAYAN KURUL SIZE SESLENIYOUM KOLAY YAPIYIN BIRAZ ARKADAS YAAA

  33. seda

    6 Ocak 2013 at 16:56

    cokk sıkıcı bee

  34. seda

    6 Ocak 2013 at 22:40

    cbkıde warr… sorumu buda:)

  35. Gizem

    10 Ocak 2013 at 21:10

    Başarılısın ödülleri kazanmak. Fazla senin arkadaşınız sevdim sevgilerim arkadaşınız.
    Sürpriz harika gülümselerim herkesler peki güzelirsiniz. Mutlaka ediyor
    Sağlık büyükleri iyi arkadaşınız kötü. Arkadaşınız iyi arkadasınız dostluk olmak
    Sevdim. Arkadaşınız. Ders. Yaparınız. Evet seninle tamamen olacağız
    İyi arkadaşınız paylaşınız çok istiyorum evet

  36. Gizem

    10 Ocak 2013 at 21:14

    Seninle arılar. Girmez sakın. Bir daha seninle beni gelmiyorsun hayır kötü. Yapılmıyorsun. Arkadaşınız. Sakın
    Sevdim benimle arkadaşınız dokunmazsın seninle sevimiyorum neden tamam

  37. ESRA

    15 Ocak 2013 at 15:40

    inşallah hayırlısıyla istediğimiz bölümleri kazanırız,ve bunun senin sayende olduğunu anlarız RABBİM.

  38. serkan

    16 Ocak 2013 at 16:44

    marhaba arkadaslar adım serkan sız sınava hazırlanan arkadasalrın nasıl bır calışma ıçerısınde oldugunuz az cok tahmın edebılıyorum zamanında bende bu yolardan gectım sız calısan arkadaslarıma yardımcı olmak ısterım sınava kadar nasıl bır calısma yapmanız gerektıgını nasıl ne zaman ya da kac soru çözmenız gerektıgını az cok bılıyorum gerekırse kısıye öazl çalısma programı da yapabılırız numaram 05369176018 bana ulasmanzı yeterlı herkese sımdıden basarıalr allah herkesın gönlune göre versın :)

    • merve

      16 Ocak 2013 at 21:42

      kes lan salak sana mı sorcaz

  39. merve

    16 Ocak 2013 at 21:41

    hıı az az bunlar sadece başlıklar. bide bu başlıkların altındaki konuları görün siz

  40. merve

    16 Ocak 2013 at 21:43

    ne diyon la mal

  41. merve

    16 Ocak 2013 at 21:43

    hangi ders eglenceli amele

  42. Sınavı hazırlayan

    16 Ocak 2013 at 21:44

    Tamam nazlı hanım siz nasıl isterseniz su an soruları değiştiriyoruz ve daha kolay yapıyoruz sırf senin için :)

    • hatice

      16 Ocak 2013 at 23:51

      BEN SINAVA EVDE ÇALIİŞIYORUM VE KONULARIMI YETİŞTİREMİCEM GALİBA ÇOOOK KORKUYORUM.BU SENE İKİNCİ ŞANSIM ÇOK KORKUYORUM 2 AY KALDI BÜTÜN YGS KONULARI YETİŞİRMİ DAHA HEPSİNİN BAŞINDAYIM :( NOLR NBİ YOL GÖSTERİN KONULAR YETİŞEBİLİR Mİ???

  43. dilek

    17 Ocak 2013 at 14:22

    arkadaşlar iki ay az bir süre değil ama dolu dolu çalişi
    rsak coğ. konularinin az olduğuna bakmayin içeriği uzun sıkı çalişmak lazım iş o zaman olar.d

  44. dilek

    17 Ocak 2013 at 14:25

    yorumlamak çok önemli her ne kadar sınav kolaylaştı deselerde sınav da coğ. uzun paragraflı olunca bizi zorluyor ama sıkalım dişimizi iki ay kaldı çalişmaya bakalim nş. herkesin gönlünden geçen olur

  45. hnde

    18 Ocak 2013 at 01:28

    akarsular zaten dış kuvvetler arasında..türkiye ile ilgili konular derken nedemek istedin bilmiyorum ama türkiye coğrafyasından soruyorlar haliyle türkiyede yaşıyoruz değil mi :))

  46. ygs

    22 Ocak 2013 at 15:17

    Hatıce bende seninle aynı durumdayım canım günde en fazla 6 saat çalısıyorum yeterli oluyo insallah konular yetişir ya daha konuların yarısına bile gelemedim

  47. ygs

    22 Ocak 2013 at 15:25

    inşallah ALLAH hepimizn gönlüne göre verır ona tevekkül ıle emeklerimzn karsılığını alır ve bu sınavı hayırlısyla kazanrz RABBİM hepımizn yardmcısı olsun ınşallah

  48. canan

    25 Ocak 2013 at 00:00

    niye bu kdr zor bu dersler…..

  49. melek

    25 Ocak 2013 at 17:18

    ne kadarr azmşş yaaa inş kazanrmmmm :D

  50. cansu

    26 Ocak 2013 at 16:38

    ygs de cıkacak konu sayısı bu kadar mı cidden.??benım acımdan cok iyi oldu cografya ya hc istekli calısmıyodm .s.s

  51. kaybettin

    26 Ocak 2013 at 17:53

    çalışın çalışın kpss den 86 aldım gene atanamadım çalışında siz atanın xD

  52. NERİMANIM

    29 Ocak 2013 at 02:40

    Siz bi çalışın çaba sarf edin gerisi gelecek inşallah…
    hiç bir emek boşuna gitmez karşılığını Allah verir..Konu başlıklarına bakıp kolay demeyin..Önemli olan o konuları idrak etmek..başarılarr

  53. orkun

    29 Ocak 2013 at 13:43

    nedn çözmesin ki…. Ygs ortak dersleri içeriyor… Ama bi sayisalci ilk önce mat fen türkçeyi halletmeli … En son sosyala bakmalı… Çünkü sayısal puan türü olan ygs1 de %40 mat %30 fen %20 türkce %10 sosyal etkiliyor

  54. hande

    30 Ocak 2013 at 19:21

    arkadaşlar burda 7 tane görünen konular alt başlıklara ayrılıyor iç ve dış kuvvetler konusu bütün yer şekilleri konusunu içine alıyor mesela kitapta öyle türkiyenin yersekilleri iklimi konuları da dahil biraz boşuna seviniyorsunuz ama sorular yoruma dayalı

  55. Bir Öss Adayı

    30 Ocak 2013 at 19:44

    Az konu varmış gibi gözüksede konular alt başlıklara ayrılıyor ve kapsamlı bir şekilde özellikleri var. Şuan çok az zamanımız kaldı ben sona coğrafyayı bıraktım ve çalışıyorum gece gündüz demeden yetiştirmeye çalışacağım. Herkese başarılar..

  56. ahmet

    3 Şubat 2013 at 15:32

    İnsaallah kolay olur

  57. tuana

    11 Şubat 2013 at 05:59

    gözün doysun emi !

  58. tuana

    11 Şubat 2013 at 06:02

    babayı :)

  59. tuana

    11 Şubat 2013 at 06:04

    nazlı sesini duymuşlardır :)))))))) kesin :)))))))

  60. müjde

    11 Şubat 2013 at 12:47

    böyle konuşmaya bile değmez açın çalışın :.:

  61. beyzanur

    17 Şubat 2013 at 17:56

    ösym bu kadar konuyu sen biliyor musun? çok merak ediyorum:)

  62. beyzanur

    17 Şubat 2013 at 17:59

    ÖSYM.BU KADAR KONUYU SEN BİLİYOR MUSUN? MERAK EDİYORUM:)

  63. reyhan

    17 Şubat 2013 at 18:03

    ÖSYM.BU KADAR KONUYU SEN BİLİYOR MUSUN? MERAK EDİYORUM:)

  64. reyhan

    17 Şubat 2013 at 18:04

    ÖSYM.BU KADAR KONUYU SEN BİLİYOR MUSUN? MERAK EDİYORUM:) bunun cevabını istiyorum…

  65. kadir

    21 Şubat 2013 at 18:34

    aynen size katışıyorum konu altında 100 tane konu war yaaa

  66. recep

    22 Şubat 2013 at 20:02

    tabi kii evett

  67. beyza ak

    25 Şubat 2013 at 01:11

    ya arkadaşlar şimdi hangi konular 1.de yazan 7 tane olan mı yoksa diğeri mi ?

  68. şeyma

    26 Şubat 2013 at 12:49

    bu konuların tamamının olduğu konu anlatımlı bi kitap önerebilir misiniz?

    • damla

      18 Eylül 2013 at 14:37

      fem konu anlatimli

    • ahmet

      1 Ekim 2013 at 19:53

      final yayınları YGS+LYS hazırlık kitabı

    • sümeyye

      10 Kasım 2013 at 18:29

      ben daha yeni aldım fem ygs lys coğrfya süper gerçekten

    • xox

      17 Kasım 2013 at 15:45

      Fem yayınları, güvender..

    • nahsen

      19 Kasım 2013 at 13:17

      sende yokmu niye

    • tuba

      8 Aralık 2013 at 10:18

      canım konu anlatımlı kitap yetmiyor kitapları okuyorsun ama hiçbirşey anlamıyorsun.önemli olan o bilgileri teste uygulaman bunuda anca birinden yardım almak zorundasın sonuçta bütün kitaplar evirip çevirip aynı şeyi yazıyorlar…

    • Yakup

      17 Aralık 2013 at 15:57

      kardesım oncelık olarak vıdeo ızlemenı onerırım youtubede ornek verıyorum ıklım bılgısı calısacan onun vıdeosunu ızle sonra konu anlatımlı kıtabı al konuyu tam olarak calıs ve sonra teste gec boylelıkle hem vıdeodan aldıgın hemde kıtapta kavradıgın terımler kısa ve oz olarak aklında kalabılıyor bu yontemle basarılı olacagını umuyorum ve herkese basarılar dılıyorumm..

    • öznur

      17 Ocak 2014 at 21:14

      fem kaynakları

    • necati

      21 Ocak 2014 at 21:46

      güvender cografya ygs on numara

  69. büşra

    28 Şubat 2013 at 11:53

    acaba ygs de ezbere dayalı sorular sorulur mu?

  70. kadirhas üniver

    28 Şubat 2013 at 19:25

    20 günde coğrafya yetişir mi sizce

    • elvan

      6 Şubat 2014 at 22:30

      bende 35 günde yetiştircem

    • günay yüel

      21 Şubat 2014 at 18:56

      bende yetiştirmeye çalışcam

  71. Nazli

    4 Mart 2013 at 18:40

    Bismillahirahmanirrahim!

  72. Ömer

    10 Mart 2013 at 23:35

    adam orada dış kuvvetler vermiş sen var mı yok mu diyorsun dış kuvvetlerden en zoru akarsudur ve en çok soru çıkan akarsudur.

  73. ömer

    10 Mart 2013 at 23:37

    hızla çalışıyorum gerçekten birbirlerine geçirilmiş konular birini bilmezsen diğerine yorum getiremiyorsun hepsini bilmen lazım yorum yapma olasılığı düşük.

  74. mojo jojo

    19 Mart 2013 at 23:39

    minakiler bi açın çalışında kitabı sonra ay konular bu kadar az mı demeyin burada kıl yumağı mı yaptınız bunca ay

  75. rümer

    2 Haziran 2013 at 20:51

    bismillah her hayrın başıdır kardeşler….

  76. arzu

    11 Haziran 2013 at 15:59

    ya ben çok gerginim ne yapcam bilmiyorum millet hep çalışın diyoda nasıl olcak nasıl altlndan kalkcaz hiç düşünmüyorlar kafa oldu bimilyon offf neyse bu offflar biyere taşımaz hadi bakalım çalışmaya…

    • hayatbirsınav

      13 Haziran 2013 at 00:42

      Çalışmaya karar vermek başarmanın yarısıdır. Kolay gelsin, şimdiden başarılar!

  77. arzu

    11 Haziran 2013 at 16:01

    hehe cok yetişir

  78. arzu

    11 Haziran 2013 at 16:08

    kız yok sırf öğrenciye işkence olsun diye bunları yapıyolar sor iki konudan fazlasını bilmezler

  79. ipek

    24 Haziran 2013 at 14:34

    o kadar az olduğuna bakmayn iç içe açılıp çoğalıyo şimdiden başlayn derim :)

  80. ipek

    24 Haziran 2013 at 14:35

    iç dış kuvvetler v.b konular sırf ezber

  81. ipek

    24 Haziran 2013 at 14:36

    soru bankasında odtü alma derim. güvender alabilirsin konuda

  82. güler

    6 Temmuz 2013 at 18:15

    olur kardeşim çalış

  83. denizz

    13 Temmuz 2013 at 21:07

    ya nolur biri bana yardımcı olsun bu yıl ygs ye giricem ama sanki bişey bilmiyorum napıcam :/ çok korkuyorum çokk nasıl çalışacagımı neye çalısacagımı hiç bilmiyorum :(

  84. mustafa

    15 Temmuz 2013 at 17:37

    bu sitedeki ygs konuları lys konuları nasıl olusturuluor acep yetkililer mi acıklıo yoksa senelerdir cıkan konular mı belirlenio?

    • hayatbirsınav

      16 Temmuz 2013 at 07:49

      Geçen yıllarda çıkan konulardan derliyoruz konuları. Sınav konularını yetkililerin açıklaması gibi bir durum söz konusu olmuyor zaten. Bizler sizin için çıkması en muhtemel konuları derliyoruz.

  85. Atakan

    22 Temmuz 2013 at 14:48

    Amin. Seninde gönlünce olsun.

  86. Selma

    1 Ağustos 2013 at 16:35

    Coğrafyada harita bilgisi çok önemli daha ülkelerin yerlerini bile adam akıllı bilmiyorum napcazz offf:(

  87. Şule

    13 Ağustos 2013 at 21:50

    Aynen yaa :(

  88. seyda

    20 Ağustos 2013 at 23:37

    Dünyanın sekli ve cografi konum konusu yok cıkma ihtimali yok mu ???

    • bonus

      13 Eylül 2013 at 01:26

      dunyanın şekli 2013 lys de çıktı ama ygs de 2 senedir çıkmıyor çıkabilir ..

  89. Zıkkım

    30 Ağustos 2013 at 16:58

    1 tane soru çıkcak diye hepsine saatlerini ver . Ne bok iş

  90. XXX

    31 Ağustos 2013 at 18:39

    ÇALIŞMA

  91. selen

    18 Eylül 2013 at 01:53

    açık lise mezunuyum çalışıyorum ama sanki bir faydası olmuyormuş gibime geliyor çok korkuyorum ya açık liseden sınava girenlerin şansı yüzde kaç lütfen cevap

    • leyla

      24 Eylül 2013 at 21:50

      çalıştığın sürece hiç bir fark yoktur. yeter ki isteyelim ve çalışma azim miz olsun bende açık öğretim okuyorum vee ünv hedeefimde inşlh herkes hedeflerine ulaşir..

    • şahbaz

      26 Eylül 2013 at 21:18

      tam olarak %47,38

    • esma

      7 Aralık 2013 at 11:47

      Canim sende benim gibi kaygilisin ben acik lisede okumuyorum ama meslek lisesi mezunu olcgm o yuzden de mat türkçe sosyal bilimler dersleri daha az goruyoruz .o yuzden senin gibi korkuyorum. Fakat hocamla konustugumda hocam bana bir misal verdi sen butun merdivenleri cikiyorsun o merdivenlerde terler dokuyorsun zamanini o basamaklarda geciriyorsun ama oradan atlayamam dersen atlayamazsin dedi sen calis gerisini allaha birak tevekkul rt et allahn hakkimizda hayirlisini ersin

    • dilek

      22 Aralık 2013 at 13:06

      bende senin gibi açık liseden mezun oldum ve geçen sene sınava girdim ygsden 310 lysde de okul puanyla birlikte 358 puan aldm uşak üniversitesi sosyal bilgiler öğretmenliğini kazandım ama gitmedim ataması sıkıntı diye bu sene tekrar sınava giricem bence çalışırsan ve inanırsan korkmana gerek yok başarılar :)

    • derya

      24 Aralık 2013 at 09:32

      bende açık lise mezunuyum bu yıl 2. kez sınava giricem , geçen sene istediğim alandan 310 puan aldım, isteyince oluyor yani açık lise mezunu olman problem değil

    • eser

      27 Aralık 2013 at 23:54

      bende açık lise mezunuyum bu yıl bitirdim dersaneye kayıt oldum ygs denemeler 270 civarında falan geliyo bi yandanda başka işte çalışıyorum insan isteyince oluyor diğer öğrencilere göre işimiz zor ama imkansız değil moralini yüksek tut benim gibi allah inşallah gönlüne göre verir yaş 28 bu arada

    • psikoloji

      3 Ocak 2014 at 06:47

      ımkansız dıye bırsey yoktur
      'kun feye kun'. bunu aklından sakın cıkarma…sen calıs cabala dua et gerısını rabbıne bırak..

    • furkan

      12 Ocak 2014 at 14:56

      selen korkunu yen boşkoy gerisini kafanı taze bilgilerle tut gir körfeze feme ordan ders dinle bende 12 de zaman kaybetmemek için açığa yazılmıştım açıktan sınavların hepsi 90-100 arası verdim açığın sınavları kolay diye tabii bu sırada ben son 3 ay kala ygs ye çalışabildim geçen sene bu zamanlarda işte sonra aldığım en düşük puan ise 473 şuan İTÜ deyim ki ben 2 senelik tuttursam ala diyen biriydim şu sıralar konuları bilmiyorsan bile konu eksiğin olsa dahi testlere yönel test çözerken doğru yanlışlardan konuları zaten kapıyorsun sana tavsiyem kesinlikle aklını taze tut ve full test çöz .. Tüm sınava girecek Kardeşlerime Şimdiden başarılar.. RABBİM AKLINIZA KUVVET VERSİN!

    • dskvr

      12 Ocak 2014 at 18:02

      hiç dert etme ben açık lise mezunuyum hemde örgün lise yüzü görmedim hatta orta okuldan terkim her şeyi baştan aldım şu an üniversite 2. sınıftayım

    • tuğçe

      14 Ocak 2014 at 15:22

      bir şey olmaz çaliş sen mutlaka şehir dışında bir yer tutturursun

    • Ömer Dutal

      15 Ocak 2014 at 13:10

      Faydası olmuyormuş gibi çok genel bi cevap mesela yeni mi mezun oldun dershaneye gidiyo musun bu önemli ama korkma bende açıktan bitirdim bizler çok abartıyoruz ygs sınavını normal bi çalışmayla Türkçe'den 35 matematikten 25 yaparsın konuların %70 i bittiyse en kısa sürede kalanını da bitirmeye çalış 2 hafta gibi bi sürede sonra bol bol soru çöz lys yide ihmal etme ama

    • Mahir

      15 Ocak 2014 at 17:30

      S.a Bu sene mezun olduğunu ve ümitsiz olduğunu yazmışın yaşın ileri değilse ümitsizlğe kapılma 24-25 yaşlarında bile üni kazanıp giden var. eğer bu yaşların altındaysan ümitsizliğe kapılman saçma olur. Şimdi gelelim yüzdelik şans meselesine iyi bi çalışma programıyla üstesinden gelemeyeceğin mesele yoktur. Çalışma programı çok önemli o yüzden sana yardımcı olucak örenekler verebilirim… Öncelikle hangi alanda meslek istediğini düşün sayısalmı, sözelmi, eşitağırlıkmı bunlara karar verdikten sonra.. Mesele sayısalı seçtin hemen büyük dershanelerin sayısal çalışma programlarını bul ( Mesela fem dershanesi Femdergisindeki ve Femsetteki Şemayı takip eder.)) sakına program hazırlamak için uğraşma her işin bileninden kopyalayıp yapıştırıcanksın;) Mesela sayısalı seçtin ve çalışıyorsun coğrafya,tarih, gibi derslerin sadece ygs olanına çalış lsy sayısala gireceğin için hiç bi işine yaramıcak, matematikte sıfır isen öncelikle alt yapıyı almak için matematik sıfır denilen kitaplar var o kitaplaran almanı yada matematiğin tabanını kolay şekilde anlatan hocaların videolarını izlemeni tavsiye ederim ( msl Şenol hoca gibi) bu adımları gerçekleştirdikten Sonra büyük dershanelerin çalışma programlarını devreye sokma vakti gelmiştir. Hemen o programları aç ve hangi sırada hangi konu varsa çalışmaya başla. Ama şunu söylemeden geçmeyeyim her çalıştığın konudan sonra o konuyla ilgili en az 250 adet çözümlü soru çöz.. Çözümlü sorulara Teknofem , Körfezdershaneleri video sitesinden ücretsiz üye olarak ulaşabilir. yada Bulabilirsen Femset çözümlü dvdli soru bankasını alabilirsin veya kendi istediğin bi kaynaktanda soru çözebilirsin ama kesinlikle sorular çözümlü anlatım şeklinde olsun epey işine yarıyacak, her neyse çalışma programının püf noktasını anlatmışımdır sanırım gerisini sana bırakıyorum kendine daha etkili bi çalışma programı yaparsan daha iyi işler başaracağın kesindir önemli olan senin istemen ve bu isteği planlarını kurarak fiilen hayata geçirmendir. İnşallah başarılı olrsun.

      Not: dershane vsvs yardımcı olur git epey işine yarar diyenlere sakın inanma ve asla konuları kavramadan dershaneye falan gitme . Dershanelerde sace konunun özeti gösterilir ve o konu üstüne bol bol soru çözülür.. Buda yeni açık öğretimden mezun olmuş biri için yanlış bi çalışma sistemidir.. ama tabi en son kararı kendin verirsin.

      • sanane saman ye

        20 Şubat 2014 at 17:41

        ne yazışsın yaaaa yazar mısın nesin anlamadım bok kafalı:P

    • bi dost

      16 Ocak 2014 at 11:39

      düz liseyle aynısın

    • besnili

      22 Ocak 2014 at 00:43

      bende açık mezunuyum ilk sınavım 245ti 4 yıl aradan sonra 3 aylık düzenli çalışma ile bu puanı aldım, denemelerim iyi dersaneye gidiyorum çalışırsan hiçbir zorluğu yok ama düzenli çalışmak şartı ile :)

    • veysi

      1 Şubat 2014 at 16:35

      %99 ki bu çalışmana ve hırsına bağlı. yani normal okuyan birisiyle eğer çalışırsan hiçbir farkın yok yeterki hırslı ol ve çalış.

    • Gizem

      5 Şubat 2014 at 16:33

      Geçen sene girdim sınava bende açık lise mezunuyum 295 puanla beykent üni %50 burslu kazandm ümidini kaybetme çalışmaya devam et

    • emir

      23 Şubat 2014 at 21:25

  92. barış

    23 Eylül 2013 at 13:56

    Coğrafyada en iyisi benim .. http://www.facebook.com/InnaAmazinq

  93. sürmeli

    25 Eylül 2013 at 18:44

    bu başlıkların çıkacağı kesin mi

    • lmtjns

      28 Eylül 2013 at 18:13

      Kesin degil ama cikmasi en muhtemel konular. Gecen yillarin arsivini cikarip en muhtemel konulari cikardik.

  94. mehmet resul DİŞLİ

    1 Ekim 2013 at 11:49

    bn meslek öğrencisiyim temelim hiç yok normal olarak dersanaye gidip gitmemekte kararsızım.bi sene ara veripte mi gitsem acaba yardımcı olabilir misiniz?

    • ceylan

      20 Ekim 2013 at 17:12

      bn de meslk lisesi meznym dersneye bnde gtmkte kararszm hala ama 2 defa snva grdm ve dersneye gdn arkdslrmdn fazla aldm… temelm bnm de yoktu sn tavsym netde ders anltn hoclrı iyi dnle 1 defada anlmyrsn 1 defa dnle ayp brşey degl ve yazrk yp yzrak unutmzsn ve sru çöz sn tavsym hiç brşey için geç degldr bnu untma…

    • MuRat Biçici

      30 Ekim 2013 at 07:44

      1 Sene Ara ver bak ben pişman oldum ama genede sen bilrisin.

    • idris yürekk

      31 Ekim 2013 at 23:04

      bende meslek öğrencisiyim son senem ama temelim yok yine dersaneye gittim .. dersane güzel en azında çok verimli bi ders çalışma yerin oluyo.. ygs konularını baştan al çalış zaman kaybetme boş yere .. ben öyle yaptım şimdi günde nerden baksan 9 saat falan ders çalışıyorum .. temelimi sağlama almak için ….

    • şaban

      27 Kasım 2013 at 22:33

      kardeşim dersanenin sana cok yararı olacaktır.bence zaman kaybetmeden gitmelisin

    • bahar

      3 Ocak 2014 at 11:01

      hiç aravermeyi düşünme bilgin taze iken sınavına gir.

    • tuğçe

      14 Ocak 2014 at 15:24

      bir sene ara yer daha iyi bir yer tutturursun daha çok çalişıp

  95. denix

    10 Ekim 2013 at 14:20

    bu konular eksik bana kalırsa konum mutlaka cıkar. izohips cıkar. yerel saat hesaplamaları cıkar. bunlarada calısıın , ygs ye gırmış biri olarak yazıyorum ygsden korkmayın. bebek işi .

    • ayşe

      11 Ekim 2013 at 17:59

      herkes kazanamıyo ama barajı bile geçemeyen binlerce kişi var o kadar kolay değil

    • Mustafa

      13 Ocak 2014 at 09:17

      izohips ve yerel saat konuları zaten yazıyor ya orada, bu kafayla suradan suraya gidemezsin

  96. gokhandokmetas

    3 Kasım 2013 at 23:20

    Coğrafya soruları zor değildir ama bilgi ister. Bolca okuyup anlamanız gerekli.

  97. turan

    19 Kasım 2013 at 16:39

    Cok zor neyapacam

    • ibrahim

      24 Kasım 2013 at 22:42

      Otur çalış işin ne.

    • bahar

      3 Ocak 2014 at 11:13

      ne çok zor nlamadım.

    • deniz

      17 Ocak 2014 at 14:29

      çalışacaksın :D

  98. uğur

    24 Kasım 2013 at 21:58

    en sevdiğim ders. saatlerce sıkılmadan çalışabilirim.

    • bahar

      3 Ocak 2014 at 11:15

      iyi barı çok çalış.

  99. zeynep

    26 Kasım 2013 at 20:35

    ilk defa ygs sınavına katılacam çok heyecanlıyım.

  100. Ahkar.

    28 Aralık 2013 at 13:40

    Arkadaşlar ben bi tavsiyede bulunayım.Benim 3.ygs tecrübem olacak.2011 yılında üniversiteye girdim.2 yıllık önlisans okudum.Şimdi ilahiyat fakültesine hazırlanıyorum.Tek bi tavsiye vericem.KİTAP OKUYUN! Çok ciddiyim.Türkçede paragraf ağırlıklı sorular var.Anlama-yorumlama mantığı var.Tarihde keza öyle.Coğrafyada konuyu bilmek gerekiyor.Felsefe öyle.. Ve çalıştıktan sonra Allah'a dayanıp güvenin.Allah'a emanet..

  101. melike

    11 Ocak 2014 at 12:50

    ne yazık ki coğrafy en hoşlanmadığım ders o yüzden onu sona bıraktım tabi bu zamana kadar göz attım soru çözdüm ama etkin bi çalışmam olmadı zaman kısaldı bana bi öneri lütfen nasıl bir çalışma yöntemi uygulayabilirim bu kısa zamanda diğer derslerin konuları bitti bol soru çözüyorum bi coğrafya deli ediyor beni

    • zeynep

      25 Ocak 2014 at 13:50

      eba (eğitim bilişim ağı) videolarını izle geç öğretici ve eğlenceli

    • Yaren

      29 Ocak 2014 at 12:03

      Merhaba melike ben de aynı dertten muzdaribim ben yazarak çalışma öneriyorum notlar çıkartsın tablolaştır sonra onları sanki kendine ders anlatıyor gibi konuşarak okuyarak anlat bu işlemi bi kaç kez tekrar edip testini çöz ama farklı 2 kaynağın olsun en az tarihi de böyle halledebilirsin kolay gelsin :))

    • zeynep

      31 Ocak 2014 at 17:41

      Küçük bir YGS cep kitabı al ve oradaki konular yazarak alış çalıştıktan hemen sonra konunun testini çöz sınava 20 gün kalabitir ama bunu . sınava 2-3gün kala o cep kitabını oku . ygs coğrafya tamamdır.

    • coğrafya öğretmeni

      10 Şubat 2014 at 13:13

      eğer sayısal bir öğrenciysen edam isimli bir özet kitap var onu al derim. ea veya sözel isen işin zor ama daha zaman var zorlamalısın kendini

  102. emine

    17 Ocak 2014 at 14:28

    bu kadar zor olmak zorunda mı……….

    • veysi

      1 Şubat 2014 at 16:38

      zor değilki aslında çok basit ama sen kendinde pskolojik olarak büyütmüşsün . ki bu çok yanlış bişey daima rahat ol yapacağına inanırsan gerçekten başaracaksın:)

    • yusuf

      2 Şubat 2014 at 14:24

      demen doğru ben katılıyorum

  103. doğan

    17 Ocak 2014 at 21:12

    arkadaşlar coğrafyaya dua edin siz birde fizik ve biyolojiyi görseniz:(

  104. elif

    28 Ocak 2014 at 14:00

    en sewmediğim ders coğrafya

  105. emel

    29 Ocak 2014 at 15:01

    mrb ben aöl sosyal bilimler mezunuyum ygs ye girecem ben din kültürü dersini aldım anlatmak istediğim şey sınavda sosyal bilimler bölümünden girecem hangi dersleri alacam lütfen bilgisi olan varsa acil cevaplasın..

    • nur

      19 Şubat 2014 at 20:20

      eğer din kültürü dersi görüyorsanız

    • nur

      19 Şubat 2014 at 20:22

      eğer din kültürü dersi görüyorsanız ondan da sorumlusunuz görmüyorsanız felsefe çözeceksiniz yani bütün olarak tarih coğrafya din veya felsefe bölümleri çözülüyor

      • emel

        20 Şubat 2014 at 15:45

        nur hanım çok teşekkür ederim

  106. hatice

    2 Şubat 2014 at 14:28

    slmm merhabaa herkese hiç bir şeyy zorr değil çalip başardıktan snraaa…

  107. veysel

    8 Şubat 2014 at 20:15

    haritaya çalış kızım haritanın bütn iceliklerini bil çoğrafyan tamamdır

  108. gamzee

    12 Şubat 2014 at 03:37

    en sevdiğim derstir bir sayısalcı olarak ful çekiyorum ve rakiplerime fark atıyorum

    • efe

      12 Şubat 2014 at 19:49

      mrb gamze nasıl yapıoyorsun acaba ful

    • sena

      15 Şubat 2014 at 17:16

      bende sayısalcıyım ama ygs coğrafyasında yanlışlarım çıkıyor neredeyse hepsi bilgi nasıl ful çekiyorsun yardımcı olabilir misin?

    • sanane saman ye

      20 Şubat 2014 at 17:24

      terbiyesiz bok kafalı

  109. musa aker

    20 Şubat 2014 at 15:30

    bu derslere calşmak cok zor yaaa !!!

  110. ece güleç

    20 Şubat 2014 at 15:54

    mrb ben ygs den kaç puan alırsam aöf sosyal hizmetler bölümünü kazanırım ayrıca ygs de sosyal bilimler dersini çözecem matematik hiç bilmiyorum çözmezsem tarih,coğrafya, ve dinkültürü tek çözsem yinede bu bölümü kazanabilirmiyim.. lütfen sizlerin yorumlarını bekliyorum…

    • sanane saman ye

      20 Şubat 2014 at 17:23

      bok kazanırsın :P

  111. emine

    20 Şubat 2014 at 16:29

    mrb arkadaşlar ben 12. sınıf öğrencisiyim staj okul filan derken ders çalışmaya fazla vaktim olmuyor kendimi hazır hissetmediğim için bu seneyi öylesine geçiştirmek ve seneye iyi bir şekilde dershaneye giderek hazırlanmak istiyorum dershaneler kapatılır mı ? sınav sistemi değişir mi? lütfen bilgisi olan bişeyler söylesin çevremdekilerdende bilgi alamıyorum kimse bişey demiyorum lütfen yardım edin !!

    • sanane saman ye

      20 Şubat 2014 at 17:27

      kendin çalış başar kimse senin adına sınava giremez ya böyle başkalarından yardım isteme…..
      kimse kimseye kendi günahını vermiyor sende diyorsun ki bana yardım edin.çok istiyorsan kendin çalış başar.

      • emine

        20 Şubat 2014 at 17:46

        sınav sistemi değişiyor mu değişmiyor mu bilgim yok diye sordum kimseden ders filan çalıştırsınlar vs diye yardım istemedim bilgileri var mı diye sordum bilgin yoksa yazmanada gerek yoktu zaten.

        • sanane saman ye

          20 Şubat 2014 at 18:03

          heres zaten annesinin karnında öğreniyorya sınav sistemini :PPPP

    • Slowdive

      20 Şubat 2014 at 20:37

      Hayır sınav sisteminin değişme gibi bir durumu yok. Dershaneler ise kapatılacak.

      • emine

        21 Şubat 2014 at 10:32

        teşekkr ederim çok sağol

    • emir

      23 Şubat 2014 at 21:25

      selam emine ekle bilgilendirim seni

  112. esra

    12 Temmuz 2014 at 18:10

    yinemi iç ve dış kuvvetler :)

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>