YGS

2014 Ygs Din Kültürü Konuları

on

Din kültürü 2013 yılı ile birlikte Ygs sistemi içerisine alındı. Hakkında birçok tartışmalara neden olan Din Kültürü dersi 2103 Ygs’de Sosyal Bilgiler testinin son bölümünde  soruldu. 2014 Ygs Din Kültürü Konuları liselerde verilen Din Kültürü dersleri müfredatına uygun olarak hazırlanmakta. 2013 Ygs’ye giren adayların , hangi konulardan sorular gelecek? Hangi konulara çalışmalıyım? gibi birçok soruya cevap bulamadan Din Kültür soruları ile karşı karşıya gelmişlerdi. 2014 YGS’ye girecekler bu konuda ellerinde somut veriler olması açısından daha şanslılar.

YGS Din Kültürü Testi’nin Genel Özellikleri Neler?

Ygs Din Kültürü testi Sosyal Bilimler testi içerisinde yer alan ve 5 sorunun çıktığı bir bölüm. Din Kültürü dersi liselerde zorunlu olarak okutulması kararı alındıktan sonra Ygs’de karşımıza çıkmaya başladı. Sonrasında ise ilk olarak 2013 yılından itibaren Din Kültürü soruları Ygs Sosyal Bilimler testinde yer almaya başladı.

 Din Kültürü bölümünden Ygs Sosyal Bilimler testinde 5 soru çıkıyor. 

Hangi Adaylar Din Kültürü Sorularını Çözüyor?

Ygs’de Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersini yasal olarak almak zorunda olan adaylar Din Kültürü sorularını çözüyorlar. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersini yasal olarak almak zorunda olmayan veya farklı müfredat ile alan adaylar ise Felsefe sorularını çözüyorlar. Bu adaylar ise ilk 35 sorudan sonra testin 41,42,43,44 ve 45. sorularından sorumlular.

2013 DİN KÜLTÜRÜ SORULARI DEĞERLENDİRMESİ: 2013 DİN KÜLTÜRÜ SORULARI DEĞERLENDİRMESİ:
2013 Ygs Din Kültürü soruları ilk olması itibariyle merak konusuydu. Sorular beklendiği yönde ÖSYM’nin genel soru mantığına uygun yorum gücüyle çözülebilen ve detaylı bilgi gerektirmeyen nitelikteydi. 2013 Ygs Din Kültürü sorularının dikkat çeken yönü Felsefe soru mantığına yakın bir biçimde karşımıza gelmesi oldu. 

ÖSYM'nin Din Kültürü soruları ile ilgili Detaylı Açıklaması İçin Tıklayınız.

2013 yılından soruların yorum gücüyle çözülebilen çok kolay sorulardan oluşmasından yola çıkarak bu bölümü önemsememek yanlış bir yaklaşım olacaktır. 2013 yılı bir ilk olması sebebiyle soruların kolay sorulmuş olması 2014 yılında da aynısının gerçekleşeceğini bize göstermiyor. Biraz daha bilgi gerektiren sorulara karşı tedbirli olmak ve lise Din Kültür kitaplarından genel bir okuma yapmaları Ygs Din Kültür testine hazırlanan adaylara tavsiyemizdir.

ORTAÖĞRETİM DİN KÜLTÜRÜ KİTAPLARI

Çalışmak yapmak isteyen adaylar aşağıdaki linklerden Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi kitaplarını indirebilirler:

Bu detaylı bilgilerden sonra 2014 Ygs Din Kültürü Konuları‘na geçebiliriz. Aşağıda tablo olarak konuları inceleyebilirsiniz. Konular 2013 YGS’ye göre oluşturulmuş olup 2014 YGS’de çıkması en muhtemel konulardır. Soru sayıları 2013 YGS’ye aittir. Fikir vermesi amacıyla konulmuştur.

Aşağıdaki tablodan 2014 YGS Din Kültürü Konuları ve soru dağılımına ulaşabilirsiniz:

Sıra
YGS DİN KÜLTÜRÜ KONULARI
2013 Ygs Soru Sayıları
1Kur’an-ı Kerim'in Anlaşılması ve Kavranması3
2İncil ve Kur’an-ı Kerim ayetlerinin Ortak Noktaları1
3Alevilik ve Bektaşilik1
TOPLAM5

Recommended for you

230 Comments

  1. üzgün

    28 Aralık 2012 at 21:12

    ne zaman açıklamayı düşünüyorlar acaba sınav günü mü?zaten şurda 3 ay kalmışken sistemi değiştiriyorlar şaka gibi yani

  2. ayse

    30 Aralık 2012 at 14:35

    dinden de soru mu gelecek bu iyi oldu 13 soru garanti yani :)

  3. sinem

    31 Aralık 2012 at 21:46

    13 soru garanti gerçekten :) üstelik dinden soru sorulmalıydı zaten şimdiye kadar…

  4. yasemin

    2 Ocak 2013 at 17:58

    gereksiz muhabbetler bunlar ….

  5. ahmet

    2 Ocak 2013 at 20:45

    iyi oldu bence

  6. josephine

    6 Ocak 2013 at 15:35

    ee tamam bu din soruları geldi din dersinden muaf olanlar ne yapacak?

    • mustafa

      7 Ocak 2013 at 13:12

      diğer derslerden muaf olanlar ne yapıyosa o olacak…….

  7. başak

    10 Ocak 2013 at 19:08

    ya arkedeşler ben mezunum ders filan çalışamıyorum nerdeyse herbişeyi unutum nasıl bu iki ay içrisinde çalışabilirim iyi bir bölüme yerleşmem lazım benim şartlarım zor HELP MEEEEE:)

  8. Teona

    10 Ocak 2013 at 19:50

    Yani bu sorular gideceği yeri biliyor demektir o. Anladınız siz onu…

  9. HAYri

    11 Ocak 2013 at 16:40

    hayırlı olsun

  10. çıtak

    11 Ocak 2013 at 18:30

    fikirlerinizi beyan etmişsiniz sayın editör müslüman ülkede başka dinden soru sormaya gerek yok.başka dinden olanlar dinimizi ögrensinler.

    • hayatbirsınav

      13 Ocak 2013 at 03:56

      Tabiki de başka dinden soru sorulmuyor, onu yazmamış zaten editör arkadaşımız. Sadece İslam dininden olmayanlar için farklı derslerden sorular alternatif olarak konulmalı demiş. Bu fikrin hala arkasındayız.

  11. aslan

    12 Ocak 2013 at 18:30

    TÜRKİYE BU HALE GELCEK MİLLETMİYDİ GİTTİKÇE GERİLİYORUZ DİN SORUSU KADAR GEREKSİZ BİŞEY YOKTUR BU DÜNYADA

  12. felsefeci

    12 Ocak 2013 at 23:45

    bize gerici diyenlerin arkasındayız ki deh demek için

  13. osman

    15 Ocak 2013 at 00:40

    RTE sınavlara yavaş yavaş din kültürünü de sokmaya başladı haydi hayırlısı gerçi dinimizi bilmemiz gerekir fakat bu yapılanların arkasında farklı bir zihniyet var

  14. mevsim

    15 Ocak 2013 at 19:53

    nedense son zamanlarda bi cümlenin içinde din geçince direk gericilik damgasını vuruyorlar .ya dini gericilikle bağdaştırmayın nasıl bi zihniyet bu . bu ülkede herkes müslüman olmak zorunda değil tamam ama en azından islam ile ilgili belli başlı bilgileri de herkes bilmeli. bence bu sorular bu açıdan iyi olmuş.

  15. naz

    16 Ocak 2013 at 12:08

    ben ve ailem müslüman değiliz. ben türkiye doğumluyum yani yunan asıllı türkiye vatandaşıyım. islamiyetin gereklerini yaşayış biçimini biliyorum sınavda da hepsini yapabileceğimden eminim fakat bunları bilmeyen kendi dinlerini yaşayan arkadaşlarım için alternatif sorular hazırlanmalı matematik felsefe türkçe evrenseldir elbet ama islamiyet sınava girecek tüm insanları kapsamıyor ki.

    • tuğçe

      20 Ocak 2013 at 18:16

      insanları kapsamıyor olabilir ama islam devleti burası o zaman gidip başka ülkede yaşayacaklar başka bir seçenek yok .

  16. Ece

    17 Ocak 2013 at 17:09

    Saçmalık. Önceden böyle birşey yoktu neden şimdi var diye hiç mi düşünmüyorsunuz. Yakında müslüman olmayanlar sınava giremez diye kural da koyar bu hükümet

  17. LEYLA

    18 Ocak 2013 at 16:46

    bence yanılıyorsunuz din sorusu cok gerekli bence çalışmayada çokgerk yok bence.

  18. nisa

    19 Ocak 2013 at 18:06

    bende seninle aynı durumdayım sınawa giricem başlangıç yaptım fakat bıraktım nasıl nerden tekrar başlıcağımı bilmiyorum bi yolunu bulursan banada haber eyle :)

  19. büşra

    20 Ocak 2013 at 12:46

    bire dinsiz imansız sen nerde yaşıyon bence geç bile kalındı sizin gibiler yüzünden bu haldeyiz yazık size:((

    • Subay

      22 Ocak 2013 at 19:30

      Lan ergen ateist bir insan yaşayamazmı neden senin dinine ait bir soruyu zorla soruyorsun nerde ileri demokrasi ne olacak geri kafalı yobaz..

  20. büşra

    20 Ocak 2013 at 12:49

    kesinlikle haklısın bencede iyi olmuş diline sağlık..

    • tuğçe

      20 Ocak 2013 at 20:14

      kesinlikle.

  21. tuğçe

    20 Ocak 2013 at 20:12

    bu ülkenin dini islam bunu ne siz değiştirebilirsiniz nede başkası , ülkeyi bölmek amacıyla bu tip tartışmalara girip yok ne gerek var saçmalık vs gibi şeyler söylemeniz çok anlamsız ve saçma bu ülkenin dini islam madem kabullenemiyorsun madem sorular canını sıkıyor islam dini ile alakalı ya gidersin bu ülkeden yada paşa gönlün bilir soruları cevaplamazsın ;) niye bunu bu kadar sıkıntı haline getiriyorsanız rahatsızsanız bu kadar çalışmazsınız o konuya puan kaybını çok düşünüyosanız oturur çalışırsınız . şimdiye kadar olmaması hataydı zaten yıllardır din kültürü dersi okullarda mevcut sizde daha fazla kendinizi yormayın .

  22. tuğçe

    20 Ocak 2013 at 20:16

    insanları kapsamıyor olabilir ama islam devleti burası o zaman gidip başka ülkede yaşayacaklar başka bir seçenek yok .

    • Gamzeee

      21 Ocak 2013 at 03:26

      Tuğçecim ne alaka arkadaşım. Bu ülkede bütün din ve ırklara yaşama özgürlüğü veriliyor bu özgürlük verilirken de, illa müslüman olacaksınız denmiyor değil mi? O zaman bu insanlar bunları bilmek zorunda değil… Ayrıca yurt dışına eğitime gidiyor bizim milletimiz inkar etmemek dürüst olmak lazım ki, hepimiz isteriz yurt dışında iyi bir eğitimi. (Çünkü ülkemiz o yeterlilikte eğitim vermiyor.) Bu durumda sana hristiyanlıkla ilgili soru sorsalar bilemeyeceksin adaletli mi? Tabi ki hayır. Aynı şekilde yurt dışından da ülkemize sınava gelenler var. Onlar bunları cevaplayabilecek mi bir kısmı için hayır. E! bu durumda bu da adaletli değil… İslam devleti, Müslümanlık ve Kuran'ı Kerim aydınlık bir din değil mi? bu durumda neden bu şeriat usulü iran uygulamaları? İyice dini dinden çıkarıyorlar sorun bu aslında sadece… Yoksa gayet mükemmel bir din

  23. Gamze

    21 Ocak 2013 at 03:20

    Ya arkadaşlar bu ülkenin dinini değiştirmeye çalışan yok ki.. dini kullanan köpeklere kızıyorum ben alet edip ziyan ediyorlar..!
    Ayrıca dandik eğitimin kaliteli sınav yönteminde bir din eksikti oda tam oldu hem madem eklediler bir müfredat yazsalarmış. Sınavda ne çıkacağı süpriz yumurta gibi oldu :) Sonuçta soruları cevaplamak değil bu kadar eğitim berbat iken bir tek dine bu kadar önem veriyor olmaları yani daha açığı veriyormuş gibi görünmeleri kızdırıyor beni.! Dine bu kadar önem veren eğitime de önem verir yalansa söyleyin kuran'ı kerim eğitime önem vermiyor mu? E bu durumda bu adamlarda dini kullanmış oluyorlar sadece…

  24. Gamzeee

    21 Ocak 2013 at 03:21

    Ya arkadaşlar bu ülkenin dinini değiştirmeye çalışan yok ki.. dini kullanan köpeklere kızıyorum ben alet edip ziyan ediyorlar..!
    Ayrıca dandik eğitimin kaliteli sınav yönteminde bir din eksikti oda tam oldu hem madem eklediler bir müfredat yazsalarmış. Sınavda ne çıkacağı süpriz yumurta gibi oldu :) Sonuçta soruları cevaplamak değil bu kadar eğitim berbat iken bir tek dine bu kadar önem veriyor olmaları yani daha açığı veriyormuş gibi görünmeleri kızdırıyor beni.! Dine bu kadar önem veren eğitime de önem verir yalansa söyleyin kuran'ı kerim eğitime önem vermiyor mu? E bu durumda bu adamlarda dini kullanmış oluyorlar sadece…

  25. ADEM

    21 Ocak 2013 at 13:49

    bire dinsiz ımansız sen ne dediğinin farkında mısın? islamiyet olmasa kafirlerin zulmunden nasıl kurtulacaktık? YÜCE REBBİM HİDAYET VERSİN NE DİYEYİM…….

    • Subay

      22 Ocak 2013 at 19:33

      Se ygs osm tarihini çalıştın mı osm nedne yıkıldı geri kafalılıktan avp ayak uyduramamasından amk isl zaten bizi bu hale getirdi ism olmasa zaten dünya daha güzel olurdu bu kadar sacma bir din ve insanlar olamaz.

  26. dilber

    21 Ocak 2013 at 16:48

    arkadaşlar ben sınava ilk defa gireceğim birşey sormak istiyorum ygs 1.2.3 diye ayrılıyormu ben başvuru yaparken bana bir seçenek sormadılar sordum öyle ayrım yok hepsinden gireceksin dediler lütfen yardım edin hangi derslere çalışmam gerekiyor

  27. Sümeyye

    22 Ocak 2013 at 00:46

    Size ailecek çok katılıyoruz.Allah razı olsun sizden .mert bey

    • yusuf

      22 Ocak 2013 at 16:04

      YA SİZ NASIL İNSANLARSINIZ BİDE ÇAĞDAŞ MİLLETİZ diye geçiniyorsunuz dinini bilmeyen insan nasıl çağdaş olur yazık size çok yazık bunlar hep boş zihniyetler

  28. YAPRAK YERLİKAYA

    22 Ocak 2013 at 12:07

    EVET ARKADAŞIM DEMEK ÖYLE… KENDİ DİNİ İÇİN GEREKSİZ DİYEN BİR İNSAN DAHA YOKTUR BU DÜNYADA …KENDİNE GÜVENİYORSAN DİNİ YAPMAZ KENDİNE YAKIŞANI YAPARSIN.

  29. YAPRAK YERLİKAYA

    22 Ocak 2013 at 12:09

    lütfen öyle düşünmeyin…

  30. YAPRAK YERLİKAYA

    22 Ocak 2013 at 12:16

    bırakalım kendini aslan zanneden şu kişiyi de zaten o kendisini belli etmiş …dinini bırakıp gitmiş.arkadaşlar asıl konuya dönelim 1.20 puanla taktiri kaçırıyorum.kimden hıncımı çıkaracağımı bilmiyorum lütfen sinirimizi bozmayın.

  31. Fatma

    23 Ocak 2013 at 15:21

    Arkadaşlar din dersi görüyorsak ygs de çıkması çok normal.Neden başka dersleri değilde din dersini eleştiriyorsunuz ki.4 tane din sorusunu yapamazmısınız yani.adaletsizlik diye bişey yok.Herkese ayrı ayrı soru hazırlanamaz ya.

  32. Fatma

    23 Ocak 2013 at 15:23

    çok haklısın

  33. nazlı

    25 Ocak 2013 at 20:46

    bence gerek yoktu nede olsa yeterince derslerden sorumlutuz ama kolay sorarlar bu bir avantaj sayılır

  34. isimgerekli

    25 Ocak 2013 at 23:42

    Bence çok yanlış bir uygulama tamam belki ben biliyorum sen biliyorsun ama bilmeyenler olabilir neticede bu ülkede her dinden insanın yaşamaya hakkı var. Birilerine zorla dini bir şeyler yaptıramazsın. Sınavda çıkması o kişilere zorla bu dini öğretmek demek ve İslam hoşgörü dini peygamberimiz bile kimseyi zorlamamışken kimin haddine bu? Ayrıca ben Hristiyan bi ülkede okusam ve bana zorla Hristiyanlık dinini öğretmeye kalksalar bu zorla olduğu için Hristiyanlıktan daha da soğurdum. Kaş yapalım derken göz çıkarmak gibi bir şey bu Müslüman olmayanları bence dinden daha da uzaklaştıracak bu zorlama. Gerçi kimin umurunda bunun neden yapıldığıda belli. Yüce dinimizi böyle iktidar oyunlarına kurban ediyorlar bazılarıda şakşaklıyor. Padişahım çok yaşa hesabı…

    • emine

      26 Ocak 2013 at 15:14

      siz kimsinizde islama laf ediyorsunuz.senin yaşadığın bu ülke istesende istemesende dini islam ve snavda dini konulardan soru sorulması çok normal tabi bitaraflarınız tutşmuştur soru bilmediğiiz yerden gelince :) oyunlara gelmeyin….

      • Hasan

        26 Ocak 2013 at 23:56

        Atesist olum bunlar :D

      • isimisim

        27 Ocak 2013 at 00:28

        Bu ülkenin dini islam değil emine biraz tarih çalış istersen türkiye laik bir ülke resmi dini yok yani sen bu kafayla din çözersin anca zaten :D

  35. KÜBRA

    26 Ocak 2013 at 21:05

    o kadar saçma dediğin din ve o dine bağlı insanlar sayesinde bu ülke ayakta senin gibiler sayesinde değil İstanbulun fethinden önce sansöz oynatılmadı iyi hatırla senin gibi dini gereksiz görenler yüzünden böyle asıl bu ülke dinini beğenmiyosan değiştirir dinini kesersin sesini ne dinimize ne de insanlarımıza hiç bir şey deme hakkın yok MÜSLÜMANIZ ve onun sayesinde ayaktayız bu ülke ayakta

  36. isimisim

    27 Ocak 2013 at 00:34

    Hala türkiyeyi islam devleti sananlar var.Gerçekten ülkede eğitim sorunu olduğu kesin :)

  37. Atakan

    27 Ocak 2013 at 13:15

    Gereksiz bir yorum daha!!!!

  38. derya

    27 Ocak 2013 at 15:17

    hepiniz çok yanılıyorsunuz özellikle aslan mısın nesin bu ülkenin %90 ı müslüman oldugu için din sorularının sorulması normaldir asıl sınavda olmaması anormal diger ülkeler dinine sahip çıkarken sizin gibi ahmaklar böyle saçamalıklar uyduruyor ok.

  39. hüseyin burak a

    28 Ocak 2013 at 03:14

    bu saatten sonra mat çalışmak mantıksız olur bölümleriniz ne bilmiyorum ama türkçe ve sosyal agırlıklı çalışırsanız en azından lys sınavı için iyi bir puan alırsınız.

  40. Sinan Beyaz

    28 Ocak 2013 at 12:29

    Arkadaşlar Siz diyosunuz ki belki hristiyansak belki yahudisek felan filan peki arkadaşlar soruyorum size Bu sorularda sorulan FElsedi sorular sadece Kuran-ı Kerimde mi yazıyor? Tamam onu da geçtim Bu sorular zaten sadece yorum sorusu (4) soru hariç . . .

  41. ahmet

    29 Ocak 2013 at 04:43

    Ne yazikki ülkemizde araştırman düşünmeden her duyduğunu sorgulamadan inanan pek çok insan ve müslüman var.Öncelikle bi anayasayı açarsanız orda türkiye cumhuriyetinin dini yoktur diye bir madde göreceksiniz.Bu ülke müslüman bir ülke değil nüfusun geneli müslüman olan bir ülkedir.Hiçbir türk vatandaşının müslüman olma zorunluluğu yoktur.İnsanların belkide hayatlarını belirleyecek Bu sınavda din sorusu sorulması son derece adaletsizliği ortaya koyar.Bazı şeyleri sorgulayabilen arkadaşlarımız laik türkiyenin dindarlaştırılmaya çalışıldığını farkedebilirler.İslam Allah ve kul arasındadır.Bireyin din bilgisini sınavla sorgulamaya çalışmak cahilliktir.Din soruları yerine alternatif sorular hazırlanmasıda gayet saçmadır.Yapılacak en doğru şey Bu soruların kaldırılmasıdır

  42. İzel Kayacık

    29 Ocak 2013 at 15:06

    Ne yapıyorlar acaba? Her sene farklı sistem. Ülkemizin %90 ı müslüman olabilir fakat bu sınavla nasıl alakalı bi durum olabiliyor? Bir deist, bir ateist okudukları bölümde Kuran-ı Kerim'de ne geçtiğini mi öğrenecek? Saçmalık… Fazladan 13 netleri olacak diye sevinenler var, bizde seviniyoruz fakat bunun yanlış olduğunu söylüyoruz. Onlar bile bile kabulleniyorlar. Zaten başlı başına sistem yanlış. Güya 4.sınıftan beri ''ingilizce'' dersi görüyoruz, söyleyebildiğimiz tek cümle ''This is a pencile.'' oluyor.
    Yanlış mı düşünüyorum bilmiyorum paylaşmak istedim.

  43. Berkay

    30 Ocak 2013 at 00:25

    Dinsiz Adama Devlet İşi Verilmez. Osman Gazi

    • ahmet

      30 Ocak 2013 at 00:51

      Arkadaş duyduğu her sözü sorgulamadan hele bide söyleyen kişi hatrı sayılır biriyse düşünmeden direk belleğe kopyala yapıştır yapanlardan

      • cemre

        3 Şubat 2013 at 23:04

        katılıyorum.bence osman gazi şimdi yaşasaydı at gözlüğü takana devlet işi verilmezz derdiiiii

  44. aleksimiti

    30 Ocak 2013 at 18:43

    inş derler :)biz türbanla okuyamıyorduk hani üniversiteyi hatırlıyor musun ece?? o zaman neredeydi demokrasi işinize gelince saçmalık ucu size dokunmayınca umrunuzda değil!! öyle uygun görülmüs arkadasım ister otur calıs ister calısma keyif senin ;)

    • cemre

      3 Şubat 2013 at 23:15

      bari gülücük yapma iyi bi şey demiş gibi
      ece haklısın kanki

  45. mevsim

    30 Ocak 2013 at 23:20

    'İslam Allah ve kul arasındadır.Bireyin din bilgisini sınavla sorgulamaya çalışmak cahilliktir.' şeklinde söylenmiş bir söz konuya yeterince hakim olamamakla açıklanabilir.Çünkü biraz araştırsanız bile sınavda çıkacak olan soruların kişinin dinini sorgulayacak nitelikte sorular olmadığını anlarsınız.Ayrıca çoğunluğu hristyan bir ülkede de hristiyanlık dini ile ilgili genel bilgiler soran bir sınav olsa tabiki de saygı duyarım.Benim anlamadığım çoğunluğu müslüman olan bir ülkede,'insanlarımızın' islam dini ile ilgili soru sorulmasına karşı olması beni şaşırtıyor.Yani ne olduda kendi kültürümüzü kendi dinimizi bu kadar ötekileştirdik.?

    • cemre

      3 Şubat 2013 at 23:06

      din soru yoluyla değil yaşam boyu gösterilir kapiş?

  46. mevsim

    30 Ocak 2013 at 23:33

    'İslam Allah ve kul arasındadır.Bireyin din bilgisini sınavla sorgulamaya çalışmak cahilliktir.' şeklinde söylenmiş bir söz konuya yeterince hakim olamamakla açıklanabilir.Çünkü biraz araştırsanız bile sınavda çıkacak olan soruların kişinin dinini sorgulayacak nitelikte sorular olmadığını anlarsınız.Ayrıca çoğunluğu hristyan bir ülkede de hristiyanlık dini ile ilgili genel bilgiler soran bir sınav olsa tabiki de saygı duyarım.Benim anlamadığım çoğunluğu müslüman olan bir ülkede,insanlarımızın islam dini ile ilgili soru sorulmasına karşı olması beni şaşırtıyor.Yani ne olduda kendi kültürümüzü kendi dinimizi bu kadar ötekileştirdik.?

    • ahmet

      1 Şubat 2013 at 04:21

      Arkadaşım olaya çok farklı pencerelerden bakıyoruz.Bu ülkede din sorusu sorulması demek şüphesiz müslüman vatandaşa sınavlarda gayrimüslim vatandaşa göre daha çok avantaj sağlar.Bu sınav üniversite sınavıdır.Amaç ortaöğretimini tamamlamış vatandaşının bilgi düzeyini ölçmektir.İnsanın din bilgisini ölçmek ve bu bilgiye göre puan vermek çok saçmadır çünkü din bilgisi kişinin üniversite hayatında hiçbir işine yaramayacaktır.Canım arkadaşım bu soruların sorulmasında amaç emin ol cemaatçilere avantaj vermektir.Yanlış hatırlamıyosam coğrafa soruları azaltılıp bu sorular eklendi.Emin ol coğrafya bilgisi üniversite hayatında din bilgisinden çok daha işe yarar.Eminim biraz geniş düşünürsen Din ve Ahlak bilgisi sorularının cemaatçilere avantaj sağlamak için konulduğunu çok rahat görebilirsin

  47. burhan

    31 Ocak 2013 at 04:43

    din soruları dışındakiler seni çok yükseltti galiba.en son uzay geometriyi bitirdin,uzay dışına çıktın galiba.

  48. burhan

    31 Ocak 2013 at 05:08

    senin bahsettiğin anayasa eksik yapılmış.unutkanlık her insanda olur önemli olan hatırladığında telafi edebilmek.

    • ahmet

      1 Şubat 2013 at 03:34

      İlk anayasamızla birlikte teşkilatı esasiye kaldırılmış ve bununla beraber devletin dini islamdır maddeside ortadan kalkmış ve hiçbir zaman Bu madde geri gelmemiştir.Unutmaki Bu anayasayı hazırlayanlar senin bugün köpek olmamanı sağlayan o zamanın cumhuriyetçi meclisidir.Din allah ve kul arasındadır Allah ve devlet arasında değildir.Laik bir devlet insanının her türlü inanç ve ibadetine karışmaz.Bir devletin dininin olması tam bagımsızlığa aykırıdır ve laik devlet vatandaşını dinine göre değerlendirmez.Unutma ki zamanın göreceliğinden atam teorilerine kadar yaptığı çalışmalarla şüphesiz en büyük fizikçilerin başını çeken einstein ateisttir.Bir vatandaşını dini görüşleri için dışlarsan o vatandaşını kaybedersin.Allahtan o dönemde einsteini ateis olduğu için dışlamamışlar

    • ahmet

      1 Şubat 2013 at 03:57

      Arkadaşım bu alıntıyı iyi oku kaynağım da wikipedia ''20 Nisan 1924'te yürürlüğe giren 1924 Anayasası Teşkilât-ı Esasîye Kanunu'nu yürürlükten kaldırmıştır. Birkaç önemli değişiklikle (Altı ilkenin eklenmesi, devletin dininin İslam olduğuna dair ibarenin kaldırılması ve kadınlara milletvekili seçme ve seçilme hakkının verilmesi gibi)''.Bu anayasayı yapanlar bu ülkeyi kuran meclistir.Onlar sayesinde sana bugün yunanlısı fransızı köpek gibi davranamıyor.Bu Cumhuriyetçi meclisin anayasaya böyle bir madde getirmemesinin nedeni insanını müslamanlığına göre değil türkiyeliliğiyle değerlendirmidir ki Atatürk 'Ne mutlu türküm diyene'' sözünü boşa söylememiştir.Eyer bu ülke gayrimüslim vatandaşıyla müslüman vatandaşını aynı tutmazsa o zaman bu ülkeye laik denemez.Senin düşündüğün gibi böyle bir madde unutulduğu için eklenmemiştir diye bir durum söz konusu değildir.Emin ol anayasaya devletin dini islamdır diye bir madde eklense bu ülke ya yıkılır yada irana döner.

      • burhan

        2 Şubat 2013 at 02:02

        1900 lerden analiz yapmana gerek yok.yabancılar bu ülkenin müslüman olduğunu galiba senden daha iyi biliyorlar.dini(islam) yaşarsın veya yaşamazsın senlik bir durum.o bahsettiklerin sayesinde değil o bahsedemediğin şehitler sayesindeydi.anayasa herşey demek değildir.anayasadaki tüm maddeler sorgulanabir.dini islamdır yazılmadığı zaman bu ülke yıkılma tehlikesine girer çünkü yıkımı engelleyen kardeşlik duygularıdır o da islamda vardır.bu ülkede herkes türk değildir.birşeyleri eleştireceksen tartışacaksan veya paylaşacaksan hakaret etmemeyi bilmelisin.bilmiyorsan karşıdaki senle diyalog kurmak istemez.din soruları ayrıca tüm kesimlerin ilgisini çekmeli diye düşünüyorum.

        • ahmet

          5 Şubat 2013 at 04:14

          Burhan ardeşim öncelikle Bu ülkenin dini yoktur herkez istediği gibi yaşar ki Bu ülkenin dini olsa laik bir ülke olamazdık.neyseki Bu ülkenin kurucuları senin kadar dar düşünmüyorduda anayasaya dinimiz islamdır diye bi madde koymadılar.Allah insanı diyer canlılardan verdiği yüksek seviye zeka ile üstün kılmıştır(kimileri senin gibi kendini geliştiremeyip dar kafalı kalmıştır)Allahın verdiği Bu nimeti kullanıp sorgulayarak araştırarak başkalarından kopyala yapıştır cümlelerle dilde kendi öznel görüşleriyle düşünmeyi bilen insanlar Bu soruların cemaatlere yalakalık olduğunu çok rahat anlarlar.Lütfen biraz mantıklı düşün din soruları senin üniversite hayatına ne gibi bir katkı sağlayabilir?coğrafya soruları azaltılıp Bu sorular eklendi emin ol coğrafya bilgisi üniverste hayatında din bilgisinden çok çok işe yarar bir bilgidir.Bu arada Bu ülkenin dini islamdır beyenmeyen gitsin görüşünde yorum yapan tüm arkadaşlar Bu ülkenin dini yoktur anayasayı açın okuyun beyenmeyen gitsin iranda yaşasın

  49. burhan

    31 Ocak 2013 at 05:41

    Herkes kendi DİNİNİ yaşar.Bu Ülke,dinsiz olsun diye ölüme gitmediler.Hiç bir anayasa insan kanından önemli değildir.

    • ahmet

      5 Şubat 2013 at 04:18

      Cahil kardeş emin ol Bu ülkeyi kuran mustafa kemal ve arkadaşları senin kadar ufak çaplı düşünselerdi bugün halifenin köpeği olurdun

  50. burhan

    31 Ocak 2013 at 05:43

    sınava son iki ay düzenli çalışmam gerek.

  51. ahmet

    1 Şubat 2013 at 04:23

    Arkadaşım(Mevsim) olaya çok farklı pencerelerden bakıyoruz.Bu ülkede din sorusu sorulması demek şüphesiz müslüman vatandaşa sınavlarda gayrimüslim vatandaşa göre daha çok avantaj sağlar.Bu sınav üniversite sınavıdır.Amaç ortaöğretimini tamamlamış vatandaşının bilgi düzeyini ölçmektir.İnsanın din bilgisini ölçmek ve bu bilgiye göre puan vermek çok saçmadır çünkü din bilgisi kişinin üniversite hayatında hiçbir işine yaramayacaktır.Canım arkadaşım bu soruların sorulmasında amaç emin ol cemaatçilere avantaj vermektir.Yanlış hatırlamıyosam coğrafa soruları azaltılıp bu sorular eklendi.Emin ol coğrafya bilgisi üniversite hayatında din bilgisinden çok daha işe yarar.Eminim biraz geniş düşünürsen Din ve Ahlak bilgisi sorularının cemaatçilere avantaj sağlamak için konulduğunu çok rahat görebilirsin

  52. mevsim

    1 Şubat 2013 at 18:17

    'Amaç ortaöğretimini tamamlamış vatandaşının bilgi düzeyini ölçmektir.'cümlesini kurupta bunu savunuyorsan sınavda zaten bunu ölçmeye yönelik yani bi sıkıntı yok. Ortaöğretimde din kültürü işlenmiyor mu?.Ama cemaate hizmet olarak soruluyor, müslümanlara ayrıcalık tanınıyor vs.. diyorsan küçük düşünürsün ve ya yanlışı(tabi kime göre yanlış tartışılır) başka yerde aramış olursun derim.Yani senin ortaöğretimde ki din kültürü dersini sorgulaman gerekir.

    • ahmet

      5 Şubat 2013 at 04:27

      Mevsim belki göremiyosun ama Bu soruların tek amacı cemaatlere hizmettir.ortaöğretimde beden eğitimi derside gördük sınavda o zaman
      Ortaöğretimde gördük diye spor hareketleri yaptırsalar nasıl sporcuya avantaj sporcu olmayana dezavantaj sağlarsa aynı olay din soruları içinde geçerli olur

  53. HÜSEYİN

    1 Şubat 2013 at 19:32

    BAZILARI DİN KÜLTÜRÜ SORULARINI ÇOK HAFİFE ALMIŞ SINAVDAN SONA O ARKADAŞLARIN SURATINI GÖRMEK İSTERİM

  54. ahmet

    2 Şubat 2013 at 01:11

    zorla soruyor olabilir zorla çöz demiyor.

  55. burhan

    2 Şubat 2013 at 01:17

    din(islam) çok gerekli doğal olarak anlamanı beklemiyorum birilerinin sana yardımcı olması gerek.

  56. burhan

    2 Şubat 2013 at 03:33

    ygs bir oturumdan oluşur.6 farklı şekilde puan hesaplanır.180puan ve üzeri aldığın zaman hazirandaki lys sınavlarına girebiliyorsun.

  57. rabia

    2 Şubat 2013 at 13:46

    arkadaşlar bırakın ya… sınav sistemi bertbat yakında ygsye yabancı dilde koyarlar. hersey yanlışken din sorusu çıkmasında ynlışlık yok bence. bir senelik emeğimiz iki saate sıgdırıyolar zaten bir saati heycanla gidiyo geriye kalan bir saatlede 120 soru cevaplanmaz. sınav sistemini değişmeliler yada ders eklemek yerine ders çıkarmaları gerekiyor. ısyan ediyorum artık en güzel yıllarımz odada ders çalışarak gecio sonrada nerde üretici gençlik nasıl uretsin düsnmeye bile fırsatımızmı var….

  58. halime

    3 Şubat 2013 at 00:36

    asıl siz gibileri kadar gereksiz bir şey yok bu dünyada topunuzun Allah belesını vermiş haberiniz yok…

  59. ayfer

    3 Şubat 2013 at 12:21

    gercekten ii olms bzm icin avantaj

    • cemre

      3 Şubat 2013 at 23:10

      neden imamhatipli misinnn?

  60. cemre

    3 Şubat 2013 at 22:57

    başta bu hükümet sizde de bu düşünce oldukça biz ilerleyemeyiz arkadaş.bilmedeğiniz kavramlar çıkıp da yapamazsanız o zaman görürüm ben sizi başta iyi sorular hazırlanıp pişirme kıvamında sonrası Allah kerim.madem öyle gelsin beden eğitimindende.milli güvenlik dersini kaldırmalarıyla alakalı bi durum gelecek tehlikelere karşı nazar duası öneneririm

  61. cemre

    3 Şubat 2013 at 22:58

    hüseyin arkandayım

  62. cemre

    3 Şubat 2013 at 22:59

    yaprağa sesleniyorum 84.22 ile takdiri kaçırdım ben ne yapam

  63. cemre

    3 Şubat 2013 at 23:02

    bilen adam belli oluyooooooooo

  64. cemre

    3 Şubat 2013 at 23:02

    haklısın ne diyim

  65. cemre

    3 Şubat 2013 at 23:08

    yaşasın imamhatip!ben düz liseliyim ne olucak cemaate girmek ya da girmemek işte bütün mesele bu

  66. cemre

    3 Şubat 2013 at 23:13

    ALLAH IM BİDE YORUM YAPTIM SANIYO MADEM İYİ MÜSLÜMANSIN BAŞKALARINI DİNİNE KARIŞMA HOŞGÖRÜLÜ OL BU ÜLKE HEPİMİZİN Türkiye laiktirrrrrrrr.ZATEN DİNİ SEN VE SEN GİBİ YANLIŞ ANLAYANALR YÜZÜNDEN GELİYO BAŞIMIZA HER ŞEY

  67. cemre

    4 Şubat 2013 at 00:41

    yjllş

  68. ceren

    4 Şubat 2013 at 02:49

    allahım ya bir tutturmuşsunuz laiklik demokrasi abd ye git ingiltereye git onlar bizden daha gelişmişler onlarda demokratik ama bakarsan hristiyanlığın yaymak için ellerinden geleni yapıyorlar evlere sen kiliseye gitmeyince rahip gönderiyorlar aynısı türkiyede olsa kıyamet kopmuştu dini hemen yobazlığa vuruyorlar ecdadını unutma nerden geldiğini bizim bu türklerde sonradan bi demokrasiyi öğrendiler hemen unuttular demokrasi demokrasi başka bildikleri yok öbür dünyaydada artık ben laik bir toplumdan geldim bana bu soruları sormayın dersin iyi yaptılar sorarak ülke nereye gidiyor gözlerini iyice açta bak nereye gidiyo hiç olmadığı mükemmel bir yere gidiyor türkiye zaten buydu dinle gerileme olsaydı şuan abd ingiltere fransa almanya olmazdı onlarda sorun olmuyorda anlamıyorum neden bizde sorun oluyor sinir ettin beni şuan ya……

  69. Emre

    4 Şubat 2013 at 14:13

    Konulari belli oldu mu? Bilen varsa yazsın lutfen

  70. zerrin

    4 Şubat 2013 at 18:10

    şurda kalmış kaç ay yeni haber veriyorlar sistemi değiştiriyorlar sonra öğrenci kazanamadı bilmem ne allah aşkına ya gidin ülkenin durumuyla uğraşın rahat bırakın bizi

  71. Arda

    4 Şubat 2013 at 18:45

    ulan sizin vereceğiniz eğitime yapacağınız sınava, sisteminize ……. din kültürünün ne işi var ygs de. ben sırf sınavda çıkmayacak diye hiç dinlemedim din dersini önemsemedim. söyleyeceğim okadar çok şey varkii

  72. demet

    5 Şubat 2013 at 12:49

    boyle sısteme ne dıyım kı

  73. derya

    5 Şubat 2013 at 12:57

    boyle sısteme ne dıyımkı

  74. demet

    5 Şubat 2013 at 13:00

    katılıyorum boyle sısteme ne dıyımkı

  75. Tepkili

    5 Şubat 2013 at 22:18

    lan aptallar , burası MÜSLÜMAN ÜLKESİ! Tabiki sorulmalı din bilgisi sorusu , asıl yobaz sizsiniz ayrıca! o 4 soruyu yapamayacak olan insan zaten yaşamasın , beğendiği eğitim sistemine sahip olan ülkeye yerleşsin! Yerleşsin ki bizde beyinsiz nüfusunu azaltalım… Bu ülkede zeki , ahlaklı insana ihtiyaç var , putperest aptallara değil…

  76. Tepkili

    5 Şubat 2013 at 22:26

    cemaate katkı yapılıyor diyorsunuz , güldüm sesli :) 4 soruyla alan üniversitelerin listesini bi yazsanızda gitsek arkadaşlar ya :) kayıtlara yetişelim yanlışmıyım sayın idiotlar! 4 soru lan 4!

  77. Tepkili

    5 Şubat 2013 at 22:32

    cemaate katkı yapılıyor diyorsunuz , güldüm sesli :) 4 soruyla alan üniversitelerin listesini bi yazsanızda gitsek arkadaşlar ya :) kayıtlara yetişelim yanlışmıyım sayın idiotlar! 4 soru lan 4

  78. nilgün

    6 Şubat 2013 at 00:36

    aynen ece haklıısn sonuna kadar!

  79. Çıkmamalıyd

    7 Şubat 2013 at 15:40

    zaten İslam Tarihi çıkıyordu neden din bilgisini koymuşlar çok zor sorcaklar kesin İslam Tarih'inde gördüğümüz sorular gibi olcaktır eksiğimiz buydu yaa

    • hayalgözlüm

      7 Şubat 2013 at 20:10

      keşke sorular böle olsa çok iyi olur valla ama ygs de böle kolay sorackalrını sanmıyorum..

    • hayalgözlü

      7 Şubat 2013 at 22:10

      keşke sorular böle olsa çok iyi olur valla ama ygs de böle kolay sorackalrını sanmıyorum..

  80. fatma

    7 Şubat 2013 at 15:45

    nasıl çalışmaya gerek yok kolay sormazlar sınav sistemi nedir 3 saatlik bir zaman dilimi içerisinde geleceğimiz belirlencek ve gittikçe bunu zor bir hale getiriyolar din bilgisi koyma nedenleri ay bu insanlara yazık din soralım kolay olsun puanları artsın değil gidip olabilcek en zor soruları bulup çıkaracaklar karşımıza ve soru sayısı arrtıkça puanlar bölünüyor ne kadar az soru ne kadar az konu o kadar çok puan demek şunu söyleyeyim kesin İslam Tarih'inde karşımıza çıkan sorular gibi sorular hazırlayacaklar şu kolay dediğiniz sevindiğiniz din bilgisi için

  81. fatma

    7 Şubat 2013 at 15:47

    gerçekten çok haklısın

  82. gulsah

    7 Şubat 2013 at 16:57

    hiçte garanti değil yaa din kültürü soru bankasında bir dünya değişik değişik soru var, inşallah yorum olurda garanti olur bilgi sorusu olursa biraz zorlanırız :D

    • mehmet

      8 Şubat 2013 at 01:26

      bencede garanti değil meslek liseliler din kültürü derslaerinde ağırlık yk ama bu imama hatip liselilerin işine yaradı bunda bi uyuşmazlık war bnce bu okullar arası ayrım gibi oluyo yani yeniden planlanması gerekio yani

      • Cevat

        11 Şubat 2013 at 01:39

        din sorularıyla size ayrımcılık oluyoda fen matematikle imam hatiplilere ayrımcılık olmuyo mu

  83. mehmet

    8 Şubat 2013 at 01:30

    bnce çok gereksiz vede saçma çünkü imama hatip liselerinin işine yaradı bu meslek liselerinde din neredeyse işlenmio bile ama bu çok saçma olmuş
    HA BİDE BN MESLEK LİSESİ METAL BÖLÜMÜ BEN SAYISAL BÖLÜMÜM AMA SADECE SÖZEL 2 DERS GÖRÜYORUM BAŞKA YOK HATTA SADECE EDEBİYAT–DİL ANLATIM BÖYLE İŞ Mİ OLUR YA ÇOK DÜZENSİZ BU YA İSYAN EDİYORUZ VALLAHA YA

  84. AYŞEGÜL PLT

    8 Şubat 2013 at 12:39

    izel kayacık snav sisteminin ülkemızde oturmadiğı aşikarda ben şunu anlamıyorum“sözüm tek sana değil senin gibi düşünen arkadaşlarada yahu madem müslümansaniz sizi garen neki yok ateist napcak falan filan size ne güzel kardeşim bırakın ki onlarda kafa yorsunlar belki bu sayade islamın ne kadar güzel bir din oldunu görürler ama siz napyonuz onlara destek veriyosunuz ha onları dışlamıyorum ama çoğunluğun kararlarına ayak uydurmayı öğrensinler….

  85. AYŞEGÜL PLT

    8 Şubat 2013 at 12:53

    laiklikten anladın bumu isimsiz şahsıyet ya bece bu ülkenın tek bir kariş toprağını boşuna işkal ediyosunn

  86. Acaxs

    9 Şubat 2013 at 15:44

    hhhhhhhhh

  87. volkan

    10 Şubat 2013 at 01:29

    2 cografya 1 felsefeden kurtuldum dersane denemelerinde gayet iyi yapılıyor hepisi yorum :D

  88. volkan

    10 Şubat 2013 at 01:44

    boş boş konuşma gerizekalı zaten Allah seni dinine yani islama sokmayarak senin belanı vermiş anlamsız olarak geberip gidecen bir gün o zamanda kimmiş gereksiz görürsün

  89. Psycho

    10 Şubat 2013 at 16:47

    O zaman Türkiye asıl olarak Şamanizm dinine sahip çıkmalıydı.. Ayrıca din karıştırılmamalı bence bu tarz şeylere. Sonuçta Müslümanı var, Hristiyan' ı var, Musevisi var Ateisti var. İlle farklı bir düşünce/inanış tarzını ilgilenmeyen/kabul etmeyen birinin bilmesi/araştırması gerekmiyor.

  90. umut

    10 Şubat 2013 at 16:56

    mart 24 te nasıl bi süprizle karşılaşıcaz bakalım

  91. Ufuk AYDIN

    11 Şubat 2013 at 20:41

    Bence gerekli veya gereksiz sorulması gereken bi ders olduğunu düşünüyorum.Soruların çok zor olacağını zannetmiyorum alternatif olarak bu soruları çözmek istemeyenler eskiden şu şekilde bi sistem vardı 5 tane din sorusu soruluyorsa 5 taneden yanında ek olarak tarih sorusu soruluyordu bunların cevapları aynı oluyordu ve bu sorular kesinlikle bizim sınavda ki avantajımızı arttırıyordu 13 soruyu yapamayan birisi 10 tanesini yapıp 3 tane boş bıraksa kardır hiçbirşey bilmiyorsa sadece din kültürü dersini arada bir dinlesin gerizekalı değilsede 10 soru yapar arkadaşım bir üniversite adayı.Herkese iyi günler :)

  92. mustafa caner

    12 Şubat 2013 at 20:11

    Güzel bir sistem biz asla dinimize ve buyruklarına karsı ınsanlar degılız sozlerımı carpıtmayada gerek oldugunu dusunmuyorum.

    1)bu sistem kadar sacma bır sıstem gormedım ımam hatıp lısesı ogrencılerı,ımam hatıp lısesı tercıh ederken puan osym'nın yapmıs oldugu sınavlarda puanlarının kırılıcagını bılerek burayı tercıh ettıler.
    2)alan dısı tercıh yapıldıgı zaman puan kırılmama olayı yıllar once sozellere yapılan suan esıt agırlıkcılara yapılıyor,bir eşit agırlık ogrencısının fen cozmesı zorlayabılır ama yorum agırlıklı sosyalı sayısalcıların cozmesı basıttır.

    Sımdı gelelım cıkıcak sonuclar sakın yanlıs anlasılmasın muslumanlıgımı ben bılırım ve yuce allahım bılır dıl uzatılması kımseye kalmamıstır.
    -baktılarkı anadolu ve fen,düz lise cıkıslı ogrencıler pekde onların ıstedıgı tarz degıl yanı bır lıderın gorusuyle bu adamlar ''tınercı genclık''.napalım ne edelım muhafazakar olan ımam hatıplerı getırelım yuksek yerlere ve artı dın sorusu sorup onları bırazda onde baslatalım.
    2)esıt agırlıkcılar,sözeller ne ıse yarar onlar bos ınsanlardır kafasıyla doktorlugu kazanamayan ama yuksek yapanları gelın hukukcu yapalım gerısıde nemı olsun TINERCI genlık olsun ısletmecı olsun atanamayan tarıh ogretmenı bıyolojı ogretmenı vb. meslek gruplarını doldursun bu kadar, bırbırınıze zaa yazmanız yok efendım 13 soru garantı demenız bence sızı muhafazakar gencler yapıyor ıyı uykular gencler ıyı uykular…

  93. Zorro

    13 Şubat 2013 at 08:27

    Bu dersin İslamiyetle pek alakası yok zaten. Sapık akımlarla ilgili bir sürü boş boş bilgiler, Öğrencilere mealden Ayet yorumlatmalar, Adam Arap vatandaşı Arap dili ve Edebiyatı okumuş ne yazıyor diye sorunca haşa biz kimiz diyor. bunlar tefsir yaptırıyorlar Subhaneke bilmeyen adama, Hadis yorumlatıyorlar,

    İsme bak bir kere Din Kültürü sanırsın hobi gibi birşey. Yani gösteriş meraklısı İslam düşmanı olanlar, köpeği olabileceğiniz cinsten bir derstir o yüzden fazla sesinizi çıkarmayın sevinin bence.

  94. berna

    13 Şubat 2013 at 11:45

    Siz nasıl bir şeylersiniz kendi dininizi bile bilmeyecek kadar düşmüşsunuz. Din dersinde korkanlar dinini bilmiyor demektir bence

  95. esma

    13 Şubat 2013 at 11:45

    ya insan kendi dini bilgisini bilemez mi.dinden de hiç korkulur mu ya

  96. BERNA

    13 Şubat 2013 at 11:57

    KENDİ DİNİNİ BİLMEYENLERE DİYECEK LAFIM YOK…YAZIK YAAZIK ÇOK AYIP BENCE ALLAH KOLAYLIK VERSİN ………………….

  97. BERNA

    13 Şubat 2013 at 12:00

    MEHMET KARDEŞİM ÇOK YANLIŞ DÜŞÜNÜYORSUN ONLAR DİNİ ÖĞRENEBİLİR AMA SENİNDE KENDİ DİNİNİ BİLMEN GEREK …………..

  98. rukiye

    13 Şubat 2013 at 23:10

    aptalca..

  99. rukiye

    13 Şubat 2013 at 23:11

    bu ülkenın egıtım sıstemıne tüküreyım

  100. AYŞEGÜL PLT

    14 Şubat 2013 at 13:46

    senin kadar gereksiz değil emin oll
    .

  101. garip

    15 Şubat 2013 at 20:59

    varya siz resmen din düşmanısınız ne olmuş ygs de din sorusu olsa nerenize batıyor şimdi kötü kötü konuşacam bence çok güzel oldu din soruları sormaları

  102. garip

    15 Şubat 2013 at 21:02

    Allah Allah önceden de sizlere avantaj vardı imam hatiplerin puanlarını kırıyorlardı imam hatiplilerin suçu neydi o zamn siz din düşmanıysanız biz ne yapalım

    • selami

      16 Şubat 2013 at 00:22

      vallaha cevet ve garip içimdekileri söylediniz bana bşey kalmadı allah razı olsun bende imam hatip son sınıf tayım bunlar hakkaten din düşmanı imansız mansız öbür tarafa gidecekler allah yardım etsin bunlara

  103. birtan

    16 Şubat 2013 at 21:58

    din sorularını yapmamakta ne oluyo asıl siz gittikçe geriliyorsunuz asimileleşmeler dinden kopmalar neler oluyor sizlere kendinize gelin mümkünse!

  104. Semih

    17 Şubat 2013 at 17:54

    Ah benim fikri,zikri dar arkadaşım.Bu ülke müslümandır demişsin ama anayasada bu ilkenin dini İslamiyettir diye bir madde yok. Laiklik var herkes özgürce seçebilir dinini.Şayet sorular sadece İslamiyetten gelirse bu da asıl var olan maddeye,laikliğe, aykırı bir olay olur.

  105. Semih

    17 Şubat 2013 at 17:59

    Bencede mükemmel bir cevap.

  106. Semih

    17 Şubat 2013 at 18:38

    imam hatip liselerinin önü açıldı düz liselerde sözel derslerini okuyan öğrenciler işleri ise gerçekten zor

  107. abcdefg

    19 Şubat 2013 at 15:59

    Abuk subuk yorum yazacağınıza oturup adam gibi çalışın ben anadolu lisesi sayısal mezunuydum ama şu an ingilizce öğretmenliği okuyorum çalışan hertürlü yapar

  108. Muhammet

    21 Şubat 2013 at 15:33

    Ortaöğretimde zorunlu olarak gördüğümüz dersten soru sorulması kadar daha doğal ne olabir ki?.. Umarız fazla ayrıntıya girmeden ve genel yoruma açık sorular olur.

  109. peri

    21 Şubat 2013 at 20:51

    zaten din sorularını isteyen cevaplıyor. din sorularını yapmak istemeyenlere alternatif olarak 5 tane sosyal bilgisi konulacak ygsde. yani DİNSİZLER sosyal bilgileri cevaplayacak. boşa kendinizi kasmayın. Müslüman bi ülkede Müslümanca yaşamak gerçekden artık çok zor. Allahım islah etsin..

  110. KB

    21 Şubat 2013 at 21:32

    açıklama yapılmış sosyal bilimlernden 45 soru sorulackmışş ygs de, 5 soru bize ait dglmiş yani 5 soruyu cevaplamamıza gerek yok cevaplasakda cevaplamasakta hesaplanmayacak ..peki bi hangi soruları yapmıcaz nerden anlıcazz o 5 soruyu

  111. KB

    21 Şubat 2013 at 21:36

    yanlıs düşünüosn berna , din sorularını felsenin din konularını alıp sorucaklar ve islamın yada imanın sartlarnı sorack dgller tabikide korkulurr nasıl sorular gelicegi belli mi olur

  112. enes

    26 Şubat 2013 at 22:07

    aynen bacım gerekliydi

  113. Son Nokta

    26 Şubat 2013 at 22:29

    GEREKSİZ İNSANLAR SİZE SESLENİYORUM . DİN KÜLTÜRÜ OLMALI OLUCAKTA MÜSLÜMAN ÜLKEDE YAŞARKEN KENDİ DİNİNİ BİLMEYEN İNSANLAR VAR VE BEN ŞAHSEN 5 NET KESİN DİYEREKTEN BAKIYORUM SİZSE SINAV SİTRESİNE GİRMİSSİNİZ YOK CIKMASIN YOK OLMASIN ULAN SANKİ OLMASA TARİH COĞRAFYA FELSEFE YAPABİLİYOSUNUZ . SAYGILAR

  114. yunud

    27 Şubat 2013 at 15:10

    imam hatip ayrımı olmuyor bence normalde herkesin bilmesi gereken birşey o konular

    • zahide

      4 Mart 2013 at 00:21

      Allah aşkına bunun dinsizlikle ne alakası var. İmanın şartı islamın şartı mı sorulacak. Kimse o zaman yapılan savaşları surelerin türkçe meallerini bilmek zorunda değil. İmam hatip okuduğunuz nerden de belli. Bu kadar cehalet bu kadar ahmaklık olamaz. İmanın kimde olduğu belli de olmaz. İmam Hatiplerin zaten çalışma derdi mi var kadınlar camiye hoca mı olacak ygs de ne işiniz var. Allah sizlere yardım eder inşallah da at gözlüklerinizi çıkarırsınız

  115. tugc

    1 Mart 2013 at 01:04

    fen matematiğe oturup kafa yoruyosun zeka işi yani din zeka işi değil no zeka işi o yuzden sorun yok.

  116. muhammed

    1 Mart 2013 at 17:19

    imam hatipliler, imam hatip okuluna giderken bize mi sordular ? adam gibi çalışıp anadolu lisesine gitselerdi düzgün eğitim alıp düzgün insanlar olsalardı. ygs'ye girip ne yapacaklar gidip camiye hoca olsunlar. biz din düşmanı değiliz biz bağnazlığın, karanlığın, gericiliğin düşmanıyız ;).

  117. muhammed

    1 Mart 2013 at 17:22

    sen neyin peşindesin ya bu ülke laik bir ülke müslüman falan değil. sadece çoğunluk müslüman ne dediğini bil öyle konuş.

  118. muhammed

    1 Mart 2013 at 17:24

    biz kendimizdeyiz. sen daha kişiliğini bulamamışsın anladığım kadarıyla. koskoca evrende bir toz tanesi bile olmayan bir gezegende yaşıyorsun hala kendini nimetten sayıyorsun. biraz gidip bilimle ilgilenin kafanızı böyle boş şeylerle bulandırmayın. cehaletin lüzumu yok.

  119. muhammed

    1 Mart 2013 at 17:25

    ahahah sizin gibiler yüzünden bu haldeyiz demiyor musunuz birde valla çok komik. siz gelin dininizle ülkenin içine edin sonra kalkıp lololo lölölö yapın.

  120. muhammed

    1 Mart 2013 at 17:30

    sen din yüzünden dünya üzerinde kaç milyon insan katledildi biliyor musun? taliban, hizbullah, el-kaide, haçlı orduları, özgür suriye teröristleri falan derken milyonlarca masum insanı din, allah, peygamber yuhaaa hölölö diye katlettiler. hangi din masum insanların ortasına gidip bombayla kendini patlatmayı, uçakları gökdelenlere sokmayı emrediyor? he diyeceksin onlar hristiyandı falandı filandı o sakallı şeytan suratlılara bak bir de hristiyanların tipine ölmeyi kim hak ediyor? hangisi ölse dünya daha güzel bir yer olur bir düşün.

  121. muhammed

    1 Mart 2013 at 17:33

    ah öldüğünüzde boşu boşuna kendinizi kandırdığınızı bir görebilecek olsanız. ama nerede öldükten sonra tamamen silinip gitmiş olacaksınız.

  122. FİLİZ

    2 Mart 2013 at 16:59

    ŞU AN HANGİ AYET BİLMİYORUM AMA MAUN SURESİNDE BÖYLE OYUNLARA GELMEYİN DER KİMSEYİ DİNSİZ VEYA DİNDAR DİYE AYIRAMAZSINIZ DİN DERSİ SORUSU OLAMAZ DİYENLERE KARŞI SENİN DİNİN DEĞİL Mİ OLACAK TABİ DİYENLER EN BÜYÜK GÜNAH BUDUR EY ADEMOĞULLARI! SİZİN DİNİNİZ SİZE,BENİM DİNİM BANADIR.BU LANET İNTERNET VE BU DİN TARTIŞMALARI EN BÜYÜK GÜNAHTIR DİNDAR OLAN İNSAN İNSANA SÖVMEZ DİNSİZ DEMEZ MEVLANA BİLE NE OLURSAN OL YİNE GEL DERKEN BRE GAFİLLER SİZE NE OLUYOR.İNSANOĞLU Bİ ÇARE MAHLUKTUR KİMSE KİMSEYE SÖVEMEZ DİNSİZ DİYEMEZ KENDİNİZE GELİN EY İNANANLAR İNANMAYAN DAHİ OLSA SAYGI DUYACAKSIN ÇÜNKÜ ONU DA ALLAH-U TEALA YARATTI KENDİNİZE GELİN

  123. ALLAH DE KALBİM

    3 Mart 2013 at 11:54

    arkadaşlar bnde imam-hatip'liyim bizler 13 soruyla ayrıcalık tanımadık yıllardır bu ülkede imam-hatiplerin önünü kapattılar, yıllardır adaletsizlik oldu şimdide bir kac soruyla okullar arası ayrım yapılmaz.. eğer müslüman bir ülkede yaşıyorsak bu soruları herkeste yapar….

  124. emre

    4 Mart 2013 at 17:37

    sorular zor ya..

  125. emre

    4 Mart 2013 at 17:39

    inşallah yaparız , örnekler biraz zor ama , belli olmaz yinede ilk sorulacağı için

  126. hatice

    6 Mart 2013 at 01:21

    ne saçmalıktır bu ya arkadaşLar kendinize gelin evet hükümet en başta başbakan dini kendi sömürüleri için kullanıo buunn altında başka bi neden var bunu biliorm. ama din sorularının sorulup sorulmamasıda çok önemli bi konu değil.biz öğrenm hayatımızn lise son sınıfına kadar gördük din kültürünü ayıp ediosnz böyle dine karşı yok laiğiz felan dierek lütfen isteyen yapar istemeyen de gitsn başka bi yerden yapsn 4 5 soru ama dine laf ettirmem ben !!

    • darvin

      9 Mart 2013 at 06:31

      niye benim zamanımda yaşamadın ki sen ?

  127. eylem

    10 Mart 2013 at 13:33

    zahide bence sen çok konuşma zaten bir şey bildiğin yok. sanki bu ülkede okuma hakkı sadece size ait. imam hatip lisesinde adam gibi eğitim alıp ygsye girilemez mi? neyin kafasını yaşıyorsunuz anlamadım. bu arada ben de anadolu lisesi mezunuyum ama sizin gibi hiçbir imam hatipliyi at gözlüklü görmüyorum. cehalet ve akmaklık senin yazdığın bu yorumdan akıyor.

  128. eylem

    10 Mart 2013 at 13:35

    muhammed anadolu imam hatip diye bir şey puanla alım yapıyor. bilmem dünyadan haberin var mı?

  129. Ağit

    11 Mart 2013 at 18:16

    Evrende islam dini olmasaydı yaşamak çok anlamsız olurdu bence çünkü o kadar emek ver uğraş bir yerlere gel ülke yöneticisi başbakan cumhurbaşkanı vs. çok yüksek makamlara gel ve sonunda ölümle burun buruna.. Sizce de ALLAH olmasaydı çok saçma olmaz mıydı bu sistem? Herkes kötülük yapmaz mıydı ? Bugün dünya ülkelerine baktığımızda TANRI kavramını herkes benimsemiş. Peki Tanrı varsa Kur'an da yokmudur ? Düşünce evreninizi genişletiniz lütfen. Aklı olan herkes ALLAH'ı bulabilir. Hiç inanmıyorsanız bile o konu hakkında yorumunuzu dışa vurmayın günahınıza şahit edinmeyin en azından bir ihtimal olarak düşünün ya gerçekten ahiret varsa ? :)

  130. tuğçe

    11 Mart 2013 at 20:20

    Arkadaşlar din sorusu gerekli yada değil soracaklar zaten. Ayrıca her müslümanın yapabılecegı sorular soracaklardır ilk yıl soruyolar din felsefesi tarzında yorum sorusu gelecektir. İlk yıl bilgi soracaklarını sanmıyorum beğenmeyen felsefe yapsın

  131. ygs mağduru

    14 Mart 2013 at 22:48

    ygs sınav yerleri acıklandımı nerden öğrenicez

  132. zeus (tanrılar)

    15 Mart 2013 at 21:10

    keees aslan kes kırmıyayım belini

  133. Anonim

    17 Mart 2013 at 11:51

    İmamhatipe giden mühendis olmak için gitmedi sonuçta oraya, çıkıp imam olmak için gitti ki ilahiyat fakülteleri imamhatip çıkışlılara ek puan veriyor zaten tutup kimse haksızlık var demesin. olay matematik fen değil onlar için nasıl ben din dersi görmediysem onlar da geometri görmediler benim kadar. bu ülke müslüman falan değil laik bir ülkede yaşıyoruz en azından anayasamız öyle ama sizin gibi beyinler bunu ortadan kaldırmak istiyor. kimse inancı kadar insan değil. küçümsediğiniz bi ateist mi daha insan yoksa çoğunluk müslüman bize yer yol mübah diyen mi? kimse inancı yüzünden küçümsenemez de yükseltilemezde. ve nüfusunda müslüman yazan herkes müslüman da değil. bi avukat adayının ya da bi doktor adayının din bilgisinin değerlendirilmesini rezillikten başka bir şey olarak görmüyorum.

  134. fatma

    18 Mart 2013 at 04:31

    öncelikle muhammed konuşmıyım konuşmıyım dedim ama sana iiiyiii bi cevep lazım laik diyosun laikliğin içindeki hoşgörüyü hiç te belli etmiyosun biz imamhatipliler olarak diğer düşüncelere dinlere mezheplere saygı göestermek boynumuzun borcu ve sıra sana geldi o cahillik yobazlık diyosun ya sen onu içinde boğuluyosun ama farkında değilsin yazık çünke neye inanırsan inan ki bu bizi hiç ilgilendirmez ama inanmadğın bilmediğin şeylere saygı göstermek zorundasın hiç bişeyden utanmıyısan isminden utan ve saygı göster son olarak bu konuşma saygı ve höşgörü çevresinde oldu bi daha kine böyle olmaz ALLAH A emanet oll………..

  135. Çigdem

    18 Mart 2013 at 20:27

    Aynen bi susun amk :D

  136. Osurak hanım

    18 Mart 2013 at 20:28

    Matematik yapamıorum nolcak.s.s..s

    • askıma ciciciicicic

      18 Mart 2013 at 20:30

      ayneeeeeeeeeeeeeeeeeeen .s

  137. nursel hanım

    18 Mart 2013 at 20:29

    kızımı çok seviyorum

    • nurselin kızı

      18 Mart 2013 at 20:31

      bnde seni seviorum anaaam :D

  138. fatma

    18 Mart 2013 at 21:14

    ya sen nasıl bi insan hiç bişey bilmediğin ve kulaktan dolma sözlerle hareket ettiğin o kadar belli ki sana 1 e giden birini anlatır gibi anlatıcam tabi utanman lazım sen ygs ye hazırlanıyosun aşşağıda saydığın isimler güya din yüzünde gidenler öylemi bizd edine inanıyoruz biz niye kendimizi bombalamıyoruz senin dini bilmediğin o kadar bariz ki bari böyle sosyal ortamalrda kendi rezil etme ya bi de söylemiyim söylemiyim dedim ama gali müslüman değilsin öyle anlaşılıyo yazdıkların dan bunu alelen söylede tam olsun en azdın savunduğun şeylerle örtüşür aynı bizim gigbi ne olur saçma sapan yorum lar yapıp daha çoooooooook batma zaten diplerdesin sana daha mantıklı daha siyasi daha dini anlatmak isterdim ama seviyen belli ağır gelir kusura bakma böyle konuşmak hiç haddim değildir bi imamhatipli olarak ama senin gibiler haddini aşınca haddini ni bildirmek bizim gibilere düşüyo

  139. zeynep

    18 Mart 2013 at 21:59

    selamün aleyküm … Allahın selamıyla başladım ama umarım bu selama hakkıyla cevap verecek nitelikte insanlar hala aramızda vardır.. öncelikle konuşmaların çoğunu okudum kimseyi yargılama ya da saygısızlık yapma gibi bi tavır içinde olmıyacağım çünkü normal olan bu her ne kadar bunları sizlerde görmesem de… islam ya da dine inanmıyo olabilirsiniz farklı bir inanca da bağlı olabilirsiniz ama bu size islama imamhatiplilere istisnalara dayanarak genele hakaret ve saygısızlık yapma hakkını vermez…konuşmalar sırasında şahsıma alınabilceğim bir çok hakaret mevcut aynıları bir imamhatipli tarafından sizlere yapılsa tepkinizi hayal edin ve utanın lütfen.. ben imamhatip son sınıf öğrencisiyim herkesin yanlış bildiği bi şey var ki bizler imamhatibe sizin tabirinizle sadece camilere hoca olmak sebebiyle gitmiyoruz bizim asıl gidiş sebebimiz tesettürlü bir şekilde eğitim görmek yani türban sorunu… ve bu sebebten dolayı gidişimiz bizim çok çalışmadığımızı ya da düşük puanlı insanların gittiği bir okul imajı vermesin tam beş yüz puan alıp türban sebebiyle imamhatip okuyan ardından tıp okuyan büyüklerimiz de var . imamhatibe gidiş amcımızıda mezun olduktan sonra nerede çalışacağımızı da okulun genel vizyonuyla sınırlandırmamalısınız. ayrıca din sorularını çözmek istemeyen arkadaşlarımız için felsefe soruları artık mevcut sorun kalmadı diyebiliriz… ama hala bunu ayrımcalık olarak gören arkadaşlarımızın uzun yıllar imamhatiplere uygulanan katsayı problemini hatırlamalarını rica ediyorum..ayrıca bu soruların sorulması çoğunluğun müslüman olduğu bir ülkede gayet doğru bir karar alternatifde var sonuçta din felsefesi başlığı altında felsefenin temellerinin atıldığı bölgedeki hakim dine dair soruları inandığım dinin soruları varken neden çözeyim ki … herkesin hür iradesi mevcut istemezsen alternatifler var felsefe çözersin… bunu yobazlığa gericiliğe bağlamak niye..cehalet bağnazlık bunlar sadece içinde bulunduğumuz ortamın niteleyecileri.. ayrıca islamla uğraşanlar boş şeylerle uğraşmayın diye hitap eden onları fene bilime yönlendiren arkadaşlarım gözlerinize inen perde aralansa da asıl hakikat fen ve bilimin kaynağını görebilseniz..bu anlamsız hoşgörüsüzlük niye ..ilk anayasal faaliyetlerin olduğu dönemde devletin dini islamdır ibaresi anayasada vardı ama sırf diğer dinlere mensup insanlara hoşgörülü olunması için bu ibare anayasada kaldırıldı..yani milletlerin dinine hoşgörülü olunsun diye şu an kendi toplumunun insanının dinine hoşgörü gösteremeyen insanlarla doldu bu ülke yazık ne diyim… ayrıca hala kafa karışıklığı hakaret etme tartışma arzusuyla dolu arkadaşlarım standart saygı çerçevesinde istediğiniz konuları konuşabilir bu iki ucu sivri konulara açıklık getirebilirir umarım çoğu yanlış anlaşılma giderilmiştir ve örnek teşkil edebilmişizdir… Allaha emanet ..

  140. ahmed

    19 Mart 2013 at 23:36

    üniverste sınavının entelektüel bi sınav olmadığı ortada , din mevzu değil . ancak ak partinin zihniyeti dinle arasında mesafe olan insanları dışlamak. Bunu inkar edemezsiniz. O yüzden sorunları sadece ygs de din mevzusu şekline sokmaya gerek yok. Ygs de ne sorarlarsa sorsunlar başarı grafiğini etkileyeceğini düşünmüyorum. Devletin dini demokrasidir. Kavga etmeyelim diye demokrasidir. Öyle olmalıdır. Olmadığını hepimiz biliyoruz. Müslüman insanlar da saygı görmek için dinle arasında mesafe olan insanlara saygı göstermelidir. Göstermediğiniz saygıyı ve hoş görüyü bekleyemezsiniz. Dinde dayatma olmaz. Olmamalıdır. Din sadece insanın bireysel seçimi tercihidir. Koskoca memleketin her türlü kurum ve kuruluşu din kurallarına tabi değildir. Olmamalıdır. Bunun ayrımını yapmanızne zormuş böyle. Dini dayatmaya çalışmayan herkesin dinine saygı gösterilir. Gösterilmelidir. Biraz insan olun artık.

  141. murat

    20 Mart 2013 at 16:17

    bu din hepimizin..sadece islam kimlikte değil. yaşantıda olsa gerek..sadece din soruları peygamberlere hocalara değil tüm müslüman alemini ilgilendirir..asıl sen kendinden kork islamı yaşamıyorsan..ben müslümanmıyım diye kendine sor istersen bence hangi meslek olursa olsun bu ülkenin bütün mesleklere ihtiyacı var

  142. Rasyonalist

    22 Mart 2013 at 20:19

    Din sorularından sadece yabancı okullarda okuyanlar muaf olacakmış. Peki diğer okullarda okuyup da farklı dine mensup olanlar ne yapacak? Madem din sorusu soruluyor, sadece İslam dini değil tüm dinlerin ortak yönleri sorulmalı. İmam Hatip'te okuyup cenneti garanti görenlerin olduğunu görmek de ayrı bir kahkaha konusu, hayırdır ders kitaplarınızın arasında tapu mu veriyorlar? Utanmasanız cennetten bizim mekan diye bahsedeceksiniz. At gözlüklerini çıkarıp empati yapmanın zamanı çoktan geçti, o yüzden siz bu yolda devam artık, ama biz açık görüşlülerin yolunu tıkıyorsunuz.

  143. büşra

    22 Mart 2013 at 23:06

    senin hiç bir sözden anlamayacağın belli. kendini bütün her şeye öyle bir kapatmışsın ki sadece kendini doğruyu biliyor zannediyorsun.sana ne söz söylense boşa.yazık. işte öldüğün zaman neyin ne olduğunu çok iyi anlayacaksın ama o zaman da her şey bitmiş olacak senin için.

  144. büşra

    22 Mart 2013 at 23:35

    gerçek müslüman asla gerici ya da bağnaz değildir.. müslüman olanların at gözlüğü ile baktığını söyleyenler sizde islamiyete aynı şekilde bakmıyor musunuz? hanginiz gerçek islamiyetin ne olduğunu öğrenmeye çalıştı? siz müslüman olmayabilirsiniz.insanların inanç özgürlüğü vardır. ama ben sizin inaçlarınıza saygı gösteriyorsam sizinde aynı saygıyı benim dinime göstermeniz gerekir.beni ve dinimi bilmeden onun hakkında ileri geri konuşup hakaret edemezsiniz. böyle bir hakkınız yok…

  145. Meryem

    23 Mart 2013 at 13:20

    *** 2013 ygs sinavinda sosyal bilimlerin icinde bulunan 5 din sorusu icin bu dersten muaf olanlar 5 felsefe sorusu cozebilecekler diye duydum. Yani sosyalde toplam 45 soru bulunacakmis. Yine de bir arastirabilirsiniz.

  146. ekin

    24 Mart 2013 at 21:03

    aslına bakarsanız hiçbirinin at gözlü olduğuna inanmıyorum ibaresi tamamen yanlış. imam hatip liselerinde okuyan akıllı tertipli düzenli öğrenciler oluyor ancak ahmakların moronların ve cahillerinde bulunmadığı söylemeyin. ayrım yapmak güzel birşey değil fakat bu ülkede bunu yapmak 5 şarttan biri galiba.

  147. kübra

    25 Mart 2013 at 21:36

    Eğer bu ülkenin öğrencileri din kültürü ve ahlak bilgisi dersini görüyorlarsa sınavda çıktığında çözmek zorundalar.İster islam tarihi olsun ister resim müzikte görülen sanat tarihi sorulabilir. Sormaya hakları yok diye birşey söylenmesi çok saçma bu dersi alıyorsak sormaya hakları var.Ayrıca Muhammet cahilce konuştuğunu 3 yaşındaki bebek bile anlayıp seni ayıplar.İlköğretim 4. sınıftan beri gördüğümüz din kültürü dersinden 5 soru çıkacak bu kadar tartışma oluşturacak bir durum değil bu.sorulurda yapamazsaksak suçu ösym de arayacağımıza kendimizde aramalıyız çünkü 9 senedir aynı dersi ve aynı müfredatı görüyoruz.

  148. kübra

    25 Mart 2013 at 21:44

    Muhammed bir bakterinin varlığı bile bana Allah'ın varlığını ispatlamaya yeter etrafında ki bunca güzelliği görüpte buna rağmen inanmayanlara diyeceğim tek şey AT GÖZLÜKLERİNİZİ ÇIKARIN!VE AKLEDİN

  149. İzel Kayacık

    23 Nisan 2013 at 21:52

    Ülkemiz zaten o bahsettiğin çoğunluk yüzünden bu halde ya. Kimse de sesini çıkarıp iki laf edemiyor. Bende edemiyorum. Biliyorum çünkü, sesimi çıkarırsam benden daha 'üstün' olan herhangi biri, bir şekilde kapatacak çenemi.
    ''Yahu madem müslümansaniz sizi garen neki yok ateist napcak falan filan size ne güzel kardeşim…'' Bu söylediğin bencillikten başka bir şey değil. Bu ülkede sadece müslümanlar yaşamıyor. Konu benim inançlı yada inançsız olmamla alakalı değil ne tarafta olunduğu da önemli değil önemli olan doğru düşünceyi bulup savunabilmek ve eğitimimiz tabi ki. Geleceğimiz…

    • LETZTE

      4 Ekim 2013 at 01:31

      GELECEĞİNİ BIRAK GİDECEĞİN YERE BAK

  150. seyfullah

    3 Mayıs 2013 at 19:48

    muhammet seni dinsiz o.çocuğu imam hatip düzgün lise değilmi dangalak insan

  151. helal sana

    20 Mayıs 2013 at 23:58

    salak burda zaman harc ayacağına otur çalış

  152. merve

    17 Haziran 2013 at 23:17

    zaten alsam alsam dinden puan alırım :)

  153. emre

    1 Temmuz 2013 at 16:07

    salak salak konuşmayın din soruları sabah namazı kaç rekattır islamın 5 şartı gibi sorular gelmiyor ne kadar safsınız ya

  154. ATAYİZ MUHAMMED BEY

    8 Temmuz 2013 at 01:16

    la bi gidin allasen inanmayanlar var SANKİ ŞERİAT GELDİ DE SINAVDA DİN ÇIKIYOR

  155. demet

    10 Temmuz 2013 at 16:15

    arkadaşlar kendi dinini bilemiyosanız diye bişey YOK… bize peygamberiniz kimdir diye sorulmuyo her biri 2 yada 3 şık arasında kalınan yorum soruları onlar .

  156. enes

    11 Temmuz 2013 at 19:07

    :D:DD::D:D:D:D:D::D:D komikti :D

  157. maleyna

    13 Ağustos 2013 at 05:01

    harikasın..

  158. maleyna

    13 Ağustos 2013 at 05:02

    harikasın… yaşasın atatürk gençliği..

    • Busiy

      20 Eylül 2013 at 21:06

      Atatürkle ne alakası var mal !

    • LETZTE

      4 Ekim 2013 at 01:27

      HERŞEYİ SORGULAYIN MAŞALLAH MAŞALLAH,,O'NUN SORGUSU BAŞLAYINCA NE YAPACAKSINIZ BAĞIŞLANIRSINIZ İNŞALLAH

  159. maleyna

    13 Ağustos 2013 at 05:04

    değill.. yobazz

  160. destursuzkovboy

    25 Ağustos 2013 at 03:05

    Sorarlar artık , o'cu mezhebi islama nasıl yaklaşır.Bu'cu mezhebi bunu nasıl karşılar.Şu'cu mezhebinin diğerlerinden farkı nedir ?

  161. Halil ibo

    29 Ağustos 2013 at 00:31

    Din sorusu diyorlar ama dınden hiç bir alakası yok.hep YORUM.sorun bakalım islam şartnı 2 milyon kişiden kaç kişi bilecek ?????????

  162. Onur

    31 Ağustos 2013 at 13:56

    Selam hocam ben düz lisede okuyorum biz din kültürü dersini seçmeli olarak görmüyoruz yani zorunlu alıyoruz benim şimdi felsefede çözmem gerekiyor mu bana bir getirisi olur mu? Cevabınızı bekliyorum şimdiden böyle bir sayfa açtığınız için teşekkürler :)

  163. hıdır gakko

    21 Eylül 2013 at 03:15

    Yahudilikle ilgili niye soru yok?? belki yahudiler de sınava giriyordur, haksızlık ama!! "Aşağıdakilerden hangisi Musa Peygambere kafa tutan Firavundur?" a) Seth-I b) Tutankhamon c) Ramses-II d) Cleopatra e) Ra

    • zeki

      23 Eylül 2013 at 18:46

      ama sonucta kimlikte islam yazıyomuuu o zaman iş bitiii yok istemiyor isen yapma soruları sen de es gecersin simdi sorun kaldımı ÖSYM baskanı

  164. seymanurztrk

    3 Ekim 2013 at 14:45

    İSLAM dini yobazlık, barbarlık değildir. At gözlüğüyle bakmayın artık. Devlet koymus, essek gibi cozeceksınız :D

    • afiko

      9 Kasım 2013 at 02:43

      desene senden iyi eşşek yok :)

      • Cihan

        7 Aralık 2013 at 01:12

        Haha:) Ben diyecektim afiko reply'i indirdim sen yazmışsın:D

  165. özlem

    4 Ekim 2013 at 17:58

    ya benim bu konuda kafam karıştı din sorularını da felsefe sorularını çözsek ne olur

  166. gokhandokmetas

    3 Kasım 2013 at 23:14

    Müslümanlara yobaz diyen varlıklar canınız cehenneme! Kimse kimseye hakaret edemez , hele müslüman bir milletin yaşadığı ülkede kimse müslümanları hor göremez aşağılayamaz.

    • hüseyin

      14 Ocak 2014 at 10:12

      aynen kardeşim haklısın bu ülke müslüman bir ülke sizde bu çatı altında olduğunuza göre sesinizi bile çıkaröıyacaksınız …

  167. Cihan

    27 Kasım 2013 at 18:57

    Tıp fakültesini hedefleyen birisi olarak, dünya da mezhep, din ve görüş olarak kozmopolit bir yapıya sahip Türkiye'de zorla metafizik öğretilmesini doğru bulmuyorum. 1961 Anayasası'nın zorla dayattığı kanunun ekmeğine yağ sürmüşsünüz resmen. Din vicdan da yaşanır, elhamdülillah Müslümanım ama bunu tutup da pozitif bilimlerin arasına sıkıştırmak da neyin nesi çözemedim? Ayrıca Türkiye Cumhuriyeti devletinin Anayasası'na göre Türkiye Cumhuriyeti'nin "laik" yapısına ters bir durum söz konusudur. Onu da belirteyim.

    • fatma

      13 Ocak 2014 at 16:05

      madem dini pozitif bir bilim dalı olarak göremiyorsun o zaman felsefe de sınav da çıkmasın

  168. Samet

    30 Kasım 2013 at 16:12

    Yahu ülkemiz müslüman bir ülke neden Din Dersinden sorular sorulmasın ki.
    Demokrasi,hürriyet vs. deyip bu tür konularda Din Dersi olmasın demek yanlış.
    Senelerden beri İslamiyet ile şanımız yürümüş.Şimdik İslam olmasın kafa yapısı oldukça yanlış.
    Ayrıca Hz.Peygamberi,Kuranı bilmek güzel bir şey.Hz.Peygamber,Kuran haşa hırsızlık yapın,çalın çırpın mı demiş?
    Bir örnek: Voltarin bir sözünü paylaşayım sizinle.Hz. Peygamberin birden fazla hanım ile evlenmesine zamanın papazlarının ''Muhammed kadın düşkünüdür'' sözüne karşılık olarak ''Muhammedin hayatında bir tek karanlık nokta yoktur.'' diye cevap vermiştir.Voltaire dinsiz bir kimsedir.Dinsiz bir kimsenin Peygamberimiz hakkında sözü böyle.Gerisini varın siz düşünün.
    ''Canım kurban olsun senin yoluna,
    Adı güzel kendi güzel Muhammed.'' Aleyhisselam.

    • hüseyin

      14 Ocak 2014 at 10:08

      aynen samet kardeş katılıyorum sana

  169. saçmalık

    3 Aralık 2013 at 20:59

    din sorularının çıkması saçmalıktır
    illa türkiye'deki sistemdeki gibi bir insanın anne ve babasıyla aynı dine sahip olacağını düşünmenin saçmalık olacağı gibi. isteğe göre 18 yaşından sonra belki ifade verilebilir bunun için. demokrasiye yakışır bir şey değil.

    • mk2

      21 Aralık 2013 at 12:33

      kardeş felsefe çöz zorla onu mu çöz diyorlar imamhatip misin

    • osi

      25 Ocak 2014 at 22:53

      Bence de saçmalik mesela sein annen baban insan diye sana da insan muamelesi yapmalari hem saçma hem de demokrasiye aykiri…

    • Sensin saçmalık

      19 Şubat 2014 at 15:19

      İşine gelirse. Gelmezse de felsefe çöz kardeşim.!

      • bjk55

        20 Şubat 2014 at 13:25

        aynen kardsm

    • bjk55

      20 Şubat 2014 at 13:24

      arkadasım ne kadar sacma dusuncelerın var..musluman bı ulkede yasyoruz..okulda ders alıyorsan mecbursun czmeye..yok gormuyorsan zaten cozme..zorla bıcagı boynuna dayayıp çöz çöz demıcek kımse sana..secım senın takdir Rabbimin

  170. doğan berzan yıldız

    9 Aralık 2013 at 15:56

    din çok kolay

    • anonim

      15 Aralık 2013 at 16:32

      din kültürü dersini bu kadar basit göremezsin basit olan kişilik asıl sensin

      • anonıme cvp

        7 Şubat 2014 at 16:33

        canım bnm doğan orda dını basıtlestırmedı dın dersını basıtlestırdı dın ıle ders arasındakı farkları ögrnmelisin bnce vede hiç kimsenin birinin kiiliği hakkında yorum yapma hkkı yoktur..

  171. gizem

    20 Aralık 2013 at 01:17

    bu ne sacmalık

    • hüseyin

      14 Ocak 2014 at 10:11

      saçmalık olan bu yorumlarınız arkadaş müslüman bi ülkede yaşıyorsan bu kurallara uymak zorundasın …

  172. Çiçek Ok

    25 Aralık 2013 at 20:39

    mrb
    Sınav yayınlarının Din Kültürü konu anlatımlı kitabı var yanlız konular farklı. konuları İnanç, temizlik ve ibadet, Hz. MUHAMMED vs… Yani buradaki konularla bağdaşmıyor, bu konuda yardımcı olursanız sevinirim.
    Şimdiden teşekkürler

  173. mifer

    6 Ocak 2014 at 00:29

    kardeşim burda sorulmazsa kabirde sorulacak sorgu meleklerine de ben laik bir ülkede yaşıyordum bu soruları çözmek istemiyorum mu diyeceksiniz

  174. nhr

    6 Ocak 2014 at 14:29

    peki mezun grub ne yapıcak ? ben 2011 mezunuyum bu sene sınavlara hazırlanıyorum çift diploma yapmak için .. 2011 yılında din kültürü ygs de sorulmamıştı yeni sistemle birlikte şimdi ben din kültürümü çözeceğim felsefemii ??

    • Kiii

      23 Ocak 2014 at 10:27

      din çözeceksin zorunlu din dersi görmedin mi lisede ?

      • nhr

        11 Şubat 2014 at 17:09

        hımm görmüştüm öyleyse dini çözmem zorunluysa felsefe hiç mi çözmeyeceğim peki ?

    • mrh

      20 Şubat 2014 at 15:28

      dinkültürü flsefe sana kalmış ister çöz ister çözme sart degl fersefe den toplam 10 soru var zaten denk olsun diye din kültürü soruyor din kül. dersi şart koydular imam hatiplareden dolayı bizde sorumluyuz kitap da iki tane var biri normal birinin üstündede imim hatipler için yaziyor biz normal çözüyoz

      • nhr

        22 Şubat 2014 at 23:00

        anladım yaniii kitapçıkların üzerinde kimin ne çözeceği belliysee öyleyse sorun yok turr demektir herhalde……

  175. cihat

    16 Ocak 2014 at 12:28

    ALLAH KATINDA HAK DİN İSLAMDIR KİM FARKLI BİR DİNLE ALLAH HUZURUNA ÇIKARSA KENDİSİNDEN KABUL EDİLMEYECEKTİR bu kuran-ı kerimde yazıyor isteyen dünyada pişer isteyen ahirette…

    • hürrem

      4 Şubat 2014 at 22:33

      aynen kardeşim

  176. vildan

    5 Şubat 2014 at 22:28

    5 tane soru için din düşmanı yok dinci bilmem ne konularına girmeyin allah aşkına arkadaşlar fena mı soru sayesnde blmeyenlerde bi kaç bşey öğrenr btün dşünclere saygı ve hşgrü lütfen..

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>